Khamis

Pengalaman menyakitkan hati dengan Macy - part 3

Assalamualaikum

Baca dulu
Part 1
Part 2

Tak habis derita kami menanggung sakit hati dan kesedihan akibat pembelian voucher dengan Macy. Kalau diikutkan hati, aku nak bawak kes ni ke Tribunal Pengguna. Sebab aku rasa promoter yang jual voucher tu kat aku misleading dalam statement nya masa jual voucher tu kat kami. Kami tak diberitahu yang kalau tak pilih kain yang diorang pamerkan tu kami tak entitle untuk ambik option no 1. Siap kata kalau ada lebihan duit akan dipulangkan. Dasar nak buat sale kan..
i hetchu macy~!
Tapi, aku dah malas dah. Macy company besar. Aku tak rasa kes macam kes kami ni boleh menang. Even kalau kes kami ni betul berlaku, Macy boleh buat apa-apa je supaya kes macam ni macam tak pernah berlaku. Buang masa dan buang tenaga je. Lastnya, kami yang stress.

So kami just proceed dengan whatever kain yang diorang bagi pilihan tu. Kami pergi Macy kat IPC sebab shop assistant yang kat Citta Mall tu dah pindah sana.

Lepas pilih kain kali kedua. Satu lagi berita buruk diberitahu pada kami..

Iaitu.. Kami kena bayar GST 6% (=RM70++) untuk proceed.

Serius, aku rasa nak amok gila. Bayangkan. Kitorang dah buat payment bulan 12 tahun lepas. Sebab segala bala miscommunication yang diorang buat. End up sekarang baru nak proceed dan schedule install bulan May. Lepas tu tetiba nak cas GST. Relevan tak..?

Pastu budak shop assistant tu kata ada kes pelanggan dah bayar deposit bulan February untuk langsir RM31k. Kena bayar GST pulak RM1800 masa nak install. Dan pelanggan tu takde pilihan.. Kena bayar jugak extra RM1800, otherwise langsir yang dia dah bayar tu diorang takkan pasang. Aku tak tau la kes dia tu macam mana. Tapi kalau dia bayar balance dalam bulan April, wajarla kalau nak kena GST pun. Kami ni full payment dah buat since Dec 2014. Kan tak logik nak cas GST pulak. Shop assistant tu kata dia akan cuba mintak waive. Masa dia pergi tanya tu, aku cakap kat shujin, kalau dapat tak payah bayar GST memang aku lompat bintang. Huhu..

Shop assistant tu kata tak payah bayar. Lega..So aku lompat bintang sikit masa tu.

Kalau diorang mintak jugak RM70 tu masa nak install nanti memang aku carut kot.

Tunggu lah bila langsir tu siap nanti. Masa nak install. Aku harap yang baik baik saja.
insaf.. Lepas ni kena dengar cakap suami..

Cukup lah derita kami. Dan aku rasa setiap kali aku pandang langsir tu nanti, hati aku mesti rasa rabak dan akan teringat balik kisah sedih dan menyakitkan hati ni.

Sobb..

Dengan ini, secara rasminya aku ban Macy tujuh keturunan. Hahaha..

Daa

8 comments:

Ann Ishak berkata... [Reply]

memang biasa dengar ramai yang tak berpuas hati dengan service dekat macy tapi tak kurang jugak yang okay tiada masalah. sabar ye rai

eima berkata... [Reply]

aduhai .... aku mmg ban jugak la ... lagi aku mmg tak mampu pun nk pakai langsir jenama macy ni mahal !!~

Ujie Othman berkata... [Reply]

Mmg betul2 kes naya ni! Dengar citer pun dah geram. Nampak sgt mmg bkn nak bagi voucher...mcm sekadar nak perabih stok lama dia je. Tak sangka company besar gitu pun teruk layan customer.


*aduan saya pasal KK Home Deco..pemaju..sume tak mendapat feedback positif. Kalau Rai adu psl Macy pun mungkin sama. Ujung2..kita yg memendam rasa. Insya Allah ada rezeki lain utk org teraniya.

Wak Lat berkata... [Reply]

Salam. Hee bengang kan makk ;p

Mawarni Sani berkata... [Reply]

SIYES, CITER NI BOLEH MENANG ANUGERAH

aizamia3 berkata... [Reply]

Senang2 dorang boleh dapat duit dengan cara menipu macam tu..
sakit hati baca kisah ni.. memang selagi hayat langsir tu kat rumah selagi tu lah rasa sakit je hati kan.. huhuhu..
walau akak tak pernah beli langsir mahal macam tu tapi pernah gak terkena masa memula pindah dulu.. tiap kali tengok langsir tu.. sakitnya hati..

eira eixora berkata... [Reply]

gigih tau kita baca balik part 1 & part 2 =)

JunAina berkata... [Reply]

Pengajaran buat kita semua... Sebab dah ada pengalaman ngeri kawan2 akak pon tak mau pi

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com