Khamis

Sanjyuu roku = 36

Assalamualaikum

Oi oi.. 36 minggu mengandung bukan umur 36 tau.. Saya sweet 30 lagi.. Hahahaha..

Semalam check up di Al-Barakah Bandar Puteri Kelang. Insya allah tak ada aral aku nak bersalin kat sana. Walau pun pengalaman tak berapa nak maneh di situ, aku consider ok sebab doktor Siti Fatimah yang attend kes aku sangat sangat efficient. Cuma jururawat kat situ yang mungkin ada sedikit masalah.

Semalam pun masa nak check up aku sedikit berbulu dengan perangai jururawat yang attend aku kat reception tu. Aku dah buat appointment Sabtu lepas. Dah bagitau pun nama aku. Lepas tu dia cari tak jumpa. Tanya aku dua tiga kali. Pastu aku cakap la meh saya carikan kat buku tulis nama appointment pun. Dia buat derk je tau. Ok fine. Pastu tanya no phone aku. Pastu baru dia jumpa. Dia sound aku, tulis ni nama XXX (which is nama aku yang aku sebut berulang kali)
Fine.. Aku emo lebih. Tapi geram gila kot dengan muka budak tu. Nasib baik Dr Khairiah yang attend aku tu sangat lemah lembut. Walau pun aku dah sakit pinggang dan termengah mengah sebab lama menunggu.

Berita baik pasal 36 minggu adalah aku naik 2kg dari last check up lepas hilang sekilo sebab puasa. Hehehe.. Berat baby pun bertambah dengan jayanya. Kepala dah berpusing. Belum engage. Walau pun baby masih lagi malu malu nak tunjuk jantina, tapi nampak nampak gaya instinct awal aku dan anak-anak agak tepat. Tapi wallahualam sebab memang tak nampak sangat.

Walau pun aku dah tak sabar sabar nak jumpa si kecik ni. Aqil dan adik adik pun duk asyik tanya bila baby nak keluar. Tapi aku ada sedikit harap yang si kecik ni lahir bila masuk bulan September. So that boleh sambut sekali gus dengan shujin dan Aqil (Nak ikutkan due date aku sama birthday dengan Aqil)

Apa pun.. Aku harap kelahiran kali ni berjalan lancar juga.

Mode tak sabar nak cuti panjang dua bulan bergaji.. Hehehe..

Daa

23 comments:

asyifamustaffa berkata... [Reply]

Moga dipermudahkan semuanya nanti...:)

Lydia Miza berkata... [Reply]

Moga semuanya berjalan lancar. Bencik tau baca kisah nurse tu. saja buat org peknen emo ke apa nurse tu ek

Unknown berkata... [Reply]

sekejap je 36 minggu dah..

aku pon tak sabar nak tengok baby lam perut tu...boy ke gurl..haha..

moga semuanya selamat..ada rezeki sampaila kami ke sana tengok baby..doa2 la..hihi..

Dr K berkata... [Reply]

next week dah matang baby..
moga dipermudahkan bersalin

Zai Zamree berkata... [Reply]

tak lama dh

moga dpermudahkan segalanya...Amin

lieyalatif berkata... [Reply]

bestnye rai..tak lame lagi dah tu...rindu plak saat2 preggy hihihihi...mesti seronok baby gerak2 kan....

alamak ade plak nurse mcm tu....lieya pantang dengar staff kerek2 mcm ni ...customer ko tak reti ke nak jaga hati baik2....adoiii..sabar yeak rai....hepi2 tau bagi baby pun hepi same heheeheheh

Sheila Salim berkata... [Reply]

Assalamualaikum kak rai, alhamdullilah. tak lama lagi tu adik baby nak keluar. yeayyy

PetakBunga berkata... [Reply]

aku tak teruk lg ko gemuk..ko dah nak bersalin dah...
saje sorok perut..
tak ada apa masalah tu..bukan yg peertama..ke dua ni..dah bnyk xperience.. <-ko kan idoala aku..hihi

Nizam.Ariff berkata... [Reply]

Baru je nak wishy wushy besday td...
Takpe, tahniah anyway...

Irfa berkata... [Reply]

moga dipermudahkan urusan bersalin ye

Siti Munirah berkata... [Reply]

pejam celik dah masuk 36weeks ek. cepat tul masa berlalu. kiranya antara pioneer sakti, ko lah champion kan? ;)

norhasnizakhalid berkata... [Reply]

tahniah.. salam kenal dari mamaniza yer

Syamimi Saad berkata... [Reply]

asslmkm kak.. moga dipermudahkan ye.. :) oo, akk jarak seminggu je la dgn saya ye.. sy baru 35week..
due sy pun sept. tp kalau bby nk kuar awal nak minta dia kuar 31 ogos.. haha

Kakzakie Purvit berkata... [Reply]

Doa dari sekarang moga tak banyak kerenah pihak tempat bersalin tu Rai..

Kakak kalau baca N3 macam ini kakak pulak yg jadi tak sabarnya nak tengok baby:)

Mak Wardah berkata... [Reply]

moga urusan melahirkan rai dipermudahkan Allah

HeNRieTTa JoSe berkata... [Reply]

Moga segalanya dipermudahkan....

Adinda Baizura Mazlan berkata... [Reply]

Moga dipermudahkan segalanya :)

http://cerita-adindabaizuramazlan.blogspot.com/

babYpose berkata... [Reply]

wah dah tak lama tu, moga dipermudahkan urusan..InshaAllah.

Myra Jay berkata... [Reply]

Semoga dipermudahkan bersalin tu nanti ye.. insyaaAllah

SalbiahM berkata... [Reply]

alhamdulillah...take care Rai.semoga dipermudahkan

Mimie berkata... [Reply]

wah dah 36 minggu..kejap je

nad berkata... [Reply]

waaa bestnya
dah nak bersalin dah pun
moga dipermudahkan segalanya ya! :)

mummY daniSha berkata... [Reply]

zai...tibe2 rase dah lame sgt aku x preggy bile baca ayat ko...aqil dan adik2 hahahahaha

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com