Khamis

Perancangan

Assalamualaikum

Tak sabar nak tunggu baby keluar. Yeah, i know. Eventually masanya akan sampai jua.. Hehehe. Tapi tetap nak cakap tak sabar sebab eksaited nak cium bau baby, tengok reaksi Aqil & Damia dapat adik, dan nak cuti. Hoyeh~

Satu lagi tak sabar adalah tak sabar nak menguruskan pindah rumah.

Sakit mata dan jiwa aku tengok rumah huru hara sebab proses nak mengemas barang. Actually banyak lagi yang tak berkemas dan membuatkan aku nebes breakdown jugak. So, baju baju anak aku dah ajak shujin lipat masuk dalam kotak. Baju aku dengan shujin pun aku da lipat dan susun. Tinggal nak masukkan dalam beg dan kotak je. Kenapa aku cepat cepat sangat nak kemas baju? Knowing my husband la kan. Aku membayangkan kalau aku tak lipat susun elok elok nanti nak pindah dia main gulung je sumbat dalam plastik hitam. Pengsan aku bila balik dari pantang nanti.
Gambar masa krismas ritu
Barang barang yang nak dibuang, yang nak dihantar ke recycle pun aku nebes jugak. Sebab aku takut nanti shujin tak sempat aka malas nak pikir, dia bawak je semua sekali. Waaa.. Nangis tak berlagu cheq.

Tapi aku tau. Shujin pun eksaited nak deco deco rumah baru. Semalam singgah Summit USJ sebelum balik, tengok tengok accessories nak menyusun dapur. Sebab dapur rumah tu nanti terus link ngan ruang tamu. Haru kan kalau tetamu datang tengok dapur tak semenggah. Nape la owner tak pasangkan kitchen kabinet je. Hihihi. Demand gitu.

Aku ada plan untuk anak-anak bila da masuk rumah tu nanti. Tapi biarlah rahsia dulu. Kalau tak jadi kan malu je. Hehehe. Hopefully menjadi la perancangan aku nanti.

Kejang kaki aku berjalan dalam Summit USJ 2 jam semalam T_T

Daa

19 comments:

NenetPenne (NP) berkata... [Reply]

kalau masuk rumah baru, buat house warming party tak? kalau ada jemput akak tau..ha ha ha..

opss pindah mana nanti? mana lah tau kot2 jadi jiran...jeng jeng jeng...

Kakcik Seroja berkata... [Reply]

Memang teruja kalau nak masuk rumah baru. :)

MAY berkata... [Reply]

Wah.bestnye.bl kah daku akn masuk umh baru.hihi

NM02 berkata... [Reply]

masuk umh baru la benda yang paling buat kita tak sabar terus rasa teruja yang over giler2 kan...

Unknown berkata... [Reply]

bestnye..tak sabar tak sabar tak sabar(mcm lisa surihani)...semoga semuanya berjalan dgn lancar ye kak..

JunAina berkata... [Reply]

Akak ada rumah baru tapi bagi org duduk. Alasan baby nanti susah org nak jaga (padahal ambik kesempatan soh adik jaga baby...hahahaa...)

Nieda Ramly berkata... [Reply]

rumah moden masuk kut dapur dulu kan sekarang ni....?

mayangbakingmadness berkata... [Reply]

best pindah umah baru.. enviroment baru dan hgase cam dunia baru.. leh gitu... hahahah

ct rahani berkata... [Reply]

bestnya cium bau baby.. wanginya lainkan.. :) semoga urusan melahirkan nanti dipermudahkan.. amin..

Unknown berkata... [Reply]

PM pun rindu bau baby lah...huhu

QA's ~ mamapapa berkata... [Reply]

owhhh...nk pindah rumah baru,ye? ehehe!!mmg la excitedkn? larat plak mak buyung yg mgemas :)

mummY daniSha berkata... [Reply]

larat lagi ko bejalan2 ye zai =)

sitiezahim berkata... [Reply]

seronok masuk umah baru, tp penat hehehe..baru pes time nampak muka en shujin rai..hihihi

Cik Rose berkata... [Reply]

Semoga semuanya berjalan lancar kak :)

BERT berkata... [Reply]

umah bru.. ank pun ader bru hihi.. summit usj tmpt sy sllu lpk dlu karok n main bowling ctu hihi

Tanpa Nama berkata... [Reply]

pelan2lah rai

☆♥L@dy @yU♥☆ berkata... [Reply]

Ai pow excited giler ni
Perut pun x nmpk lg ngeeee

Ann Ishak berkata... [Reply]

entah mana dulu ni, beranak ke pindah...

emarieys berkata... [Reply]

seronoknya..masuk rumah baru..dan bakal dapat new baby lagi..bertambah-tambah seronoknya

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com