Jumaat

Jana duit dengan program Affiliates Marketing

Assalamualaikum

Macam-macam aku kan. Hari tu jana pendapatan dengan survey. Kali ni jana pendapatan dengan program affiliates marketing pulak. Nuffnang dah semestinya kan :D

Berbelit jugak lidah nak menyebutnya. Apa "Affiliate Marketing" tu?

Secara mudahnya Affiliate Marketing ni adalah sejenis marketing yang bayar ikut performance atau ikut jumlah jualan. Ianya commission base la. Atau juga dipanggil sebagai referral marketing. Kita refer orang yang nak beli barang atau perkhidmatan tu, dan kemudian penjual akan bayar komisyen.

Product yang biasa guna kaedah Affiliate Marketing ni adalah ebook.

Bagi aku, dengan kegigihan dan teknik yang betul, program affiliate marketing ni boleh mendatangkan pendapatan yang lumayan sebab biasanya komisyen yang diberikan adalah antara 30% ke 70%. Dan ianya tak perlukan modal sesen pun.

Aku pun takde la fandai sangat bab affiliate program ni. Tapi, ada la cuba cuba join program affiliate yang ada. Dah beberapa kali jugak dapat jual. Dan masih tercari cari lagi rentak nak bagi konsisten pendapatan tu.

Melambak ebook kat pasaran sekarang ni kan. Ada yang ok ada yang tidak. Sebelum ni aku main tibai ambik je mana mana affiliate ebook tu. Tapi sekarang aku register dengan Ashadee.com. Ada banyak ebook dalam tu. Just pilih yang mana kita nak promote.

Pendapatan so far, sejak register. Hehehe.

Biasa lah aku kan. Register senyap senyap dulu. Dah nampak butir duitnya baru share. Yela. Kita share yang kita rasa genuine dan boleh buat je la. Kalau tifu tifu takmo la share. Hihi..

Antara yang aku promosikan adalah seperti


Bagi yang suka meroti, tapi takde basic, memang tak reti buat roti, boleh cuba pakej ni. Dia akan poskan modul untuk belajarnya terus ke rumah dengan pos express. Video langkah demi langkah nak buat roti yang sangat senang nak difahami. Sangat bagus untuk permulaan nak buat roti untuk makan sendiri pun ok. Nak belajar buat roti untuk bisnes kecil kecilan pun boleh. Kalau tengok pada testimoni yang dah pernah beli tu, pengusaha bakery pun da cuba modul diorang.

Macam mana cara aku promosikan? Nanti aku share. Memang ada banyak pilihan ebook yang ada, tapi kalau tak kena teknik pun tak terjual jugak.

Since dah ada blog kan. Apa salahnya cuba bermacam cara nak jana pendapatan. After all program affiliate marketing ni pun FREE je. 

Update : So far aku dah dua kali dapat cashout dari program Ashadee ni. Masyuk la kan sebab cuma perlu promote dan tunggu income masuk. 

Daa

13 comments:

mayangbakingmadness berkata... [Reply]

wahhh... nak.. nak...nak tau gak ni.. jgn lupa share ekk..

Cho Zila berkata... [Reply]

baguih.. sangat baguih..
akak memang tak pandai.. nanti leh tolong ajarkan ..

Tanpa Nama berkata... [Reply]

mc best je ni Rai

Unknown berkata... [Reply]

banyak sebenarnya cara nak jana duit dari blog kita nih kan...:)

Ann Ishak berkata... [Reply]

kagum betul dengan rai ni, ada je program yang bagus untuk di share dengan kawan2

QA's ~ mamapapa berkata... [Reply]

Menarik ni,rai...boleh jadikan as side income:)... Share2 knla tipsnya ye..k'imi pn interested ni:))

LYAfrina berkata... [Reply]

supanya byk cara utk jana pdapatan ye.. lya smpai skarang still dgn nuff.. x pnh cuba y lain

Bunda_nora berkata... [Reply]

macam best jer dengar..

Ummi Salsabila berkata... [Reply]

Nak tahu jugakkk! ;)

mamawana berkata... [Reply]

Assalam,

Bagus banget info ini. Tq. Arigato.

emarieys berkata... [Reply]

wah, sangat bagus ni

Dr K berkata... [Reply]

Yg EnSurvey tu saya dah buat..so far duit terkumpul ialah RM4.80 hahahaha...

Dr K berkata... [Reply]

jap...saya kena baca berulang kali tentang program affiliates ni...pernah terbaca sebelum ni, tak faham secara jelas...

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com