Selasa

Macam macam ada

Assalamualaikum

Bukan macam macam ada Daddy Ziyyad. Hehehe..

Ada satu kisah

Ali dan Ahmad berkawan.
Pada suatu hari, Ali berjalan jalan di pasaraya. Terjumpa dengan Ahmad. Ahmad sedang menjual baju. Ketika berbual. Ahmad terperasan yang baju Ali yang berjenama itu koyak.

Lalu ditegurnya. Eh baju ko koyak la.

Ali berkata, ala..mentang mentang la ko jual baju.

Ahmad berkata. Bukan macam tu. Sayang ko bayar mahal-mahal tapi bajunya takde kualiti. Koyak ni. Baju macam ni aku nampak diorang jual kat pasar malam murah je.

Ali masih berkata. Aku taknak beli baju la. Aku dah ada baju ni.

Ahmad menjawab. Bukan aku nak jual baju kat ko. Aku cuma nak bagitau ko. Baju ko ni koyak.

Ali berkata lagi.. Aku memang tak kisah bayar mahal beli baju koyak. Aku da setuju nak beli baju ni, aku bayar la harganya.. Mahal ke murah ke, yang penting aku dengan penjual tu dah setuju dengan urusniaga ni. Aku taknak beli baju ko la..

Ahmad.. err.. ok..

Aku panggil manusia begini ego. Tapi lain orang lain pendapatnya kan.. 

Daa

14 comments:

Acik Erna berkata... [Reply]

Assalam Rai..baru nak kata..dah rai tulis dulu..tajuk macam blog Daddy ZZ he he.

Yaya Azura berkata... [Reply]

dia malu tu....malu org tegur baju dia koyak..pastu mula la cakap belit-belit mebawa pada sikap ego..manusia kan....macam mCam ada...hahha

Anamarza berkata... [Reply]

Hmmm..ada sedikit EGO disitu. Terima je la teguran. Mengaku baju koyak..kan senang.. bukan paksa beli baju pun..

Gitu la manusia kan kekadang kita tak sedar, perlu ada yang berani menegur untuk ingatkan kita

NenetPenne (NP) berkata... [Reply]

kalau orang dah kata baju tu koyak, terima jelah... tak payah nak cakap mcm2...

maszull berkata... [Reply]

assalamualaikum rai...malu kot agaknya sbb dah kena tegur bajunya itu...:)

IntaNBerliaN berkata... [Reply]

cover line kot.. segan kene tegur.. hihi

HeNRieTTa JoSe berkata... [Reply]

Mcm bodoh sombong pown ado.....

mummY daniSha berkata... [Reply]

mcm ni pun ada ke?hahahaa

missina berkata... [Reply]

at least tgkla dulu koyak betul ke tak kan,,huhu

Pokok Manggis Depan Rumah berkata... [Reply]

koyak pun masih nak lagi..

sal ya berkata... [Reply]

memang ego sbb tak nak terima teguran utk kebaikan diri sendiri.

ct rahani berkata... [Reply]

setuju ngan rai.. memang ego sbb x nak terima teguran org.. ermm..

Unknown berkata... [Reply]

ego tak bertempat, sebenarnya malu bila baju yang koyak tu orang perasan, dahlah berjenama, koyak pula...huhu

nazayiena berkata... [Reply]

Ada juga yg ego camni yea wlpn dah terang lg bersuluh.

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com