Jumaat

Mahu membina perniagaan di luar negara?

Assalamualaikum

Satu keunikan perniagaan Amway yang tidak diketahui ramai adalah, Amway merupakan sebuah syarikat Jualan Langsung dengan sistem Multi Level Marketing yang beroperasi di 80 buah negara di seluruh dunia.

Ini bermakna, sekiranya seseorang mendaftar untuk meniagakan barangan Amway, mereka boleh membina empayar perniagaan di mana mana 80 buah negara tersebut. Menarik..? Jadi, sekiranya anda ingin bermastautin di salah satu negara tersebut, anda boleh membina perniagaan di sana. Ini termasuk, Indonesia, China, Thailand, Jepun, Australia, UK, Eropah dan US sendiri. Jadi, potential client dan customer bukan hanya 27 juta penduduk Malaysia. Malah di serata dunia~!! Dengan modal permulaan RM90.


Setiap negara mempunyai peraturan jualan langsung yang tersendiri. Jadi mungkin kena check dulu cara untuk memulakan perniagaan di negara luar.



Ramai ahli perniagaan Amway yang telah berjaya di Malaysia mula melihat pasaran luar negara untuk mengembangkan perniagaan mereka.

So, siapa kata perniagaan jualan langsung tak sustainable? Kita takkan pernah habis source of manusia untuk mengembangkan perniagaan. Tetapi, adakah anda mempunyai attitude sebagai ahli perniagaan? Atau, masih lagi mempunyai pemikiran orang makan gaji?

Daa

6 comments:

Kakzakie Purvit berkata... [Reply]

Rai boleh mulakan cari saudara di Singapore - bagi mereka guna. Duit mereka besar. Kalau takat beli barang kita tak sampai separuh duit mereka. Itu yg kakak akak buat. Sekarang Amway dia dah masuk S'pore and Brunei (tapi sepupu kami ajelah hihi..)

imm berkata... [Reply]

best jugak kalau boleh kembgkan ke luar malaysia..cari kawan kat nihon lah huihui

Siti Sharini berkata... [Reply]

kat nihong pun memang sangat successful kan amway ni.bos kami selalu cakap

Bunda_nora berkata... [Reply]

Terima kasih sudi keteratak bunda dan memahami situasi bunda...walupuin dalam mood istirehat bunda singgah komen rambang blog2 kalian...

kuchalana berkata... [Reply]

wah hebat nie berniaga sampai ke luarnegara

Najib Ariyan Ali Basha berkata... [Reply]

belum bersedia nak buat mlm

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com