Isnin

Sekejap masa berlalu

Assalamualaikum

Rindunya dengan pembaca blog dan blog-blog yang selalu dibaca. Bila anak berderet-deret, rapat-rapat pulak antara satu sama lain macam ni lah. Korbankan dulu minat nak menulis di blog. Tunggu diorang besar sikit, dan pandai uruskan diri sendiri. Bila hari bekerja sibuk dengan kerjaya, meniaga tambah pendapatan, anak-anak. Selain Aqil, Damia pun dah mula darjah satu tahun ni. Bertambah la sibuknya. 

Aku pun masih berniaga barang makanan Jepun dan takoyaki sejuk beku. Permintaan sedia ada. Cuma kederat nak menyediakan tu. Kadang-kadang terlalu penat. Nak angkat jari pun tak larat. Muka memang la nampak muda sentiasa walau pun tahun ni mencecah 34 tahun. Eceh.. Perasan jangan tak perasan Kesoma. Hahaha.. Kalau bukan kita puji diri sendiri, siapa lagi nak puji kan. Hihihi.

Cemburu bila tengok rakan-rakan yang sama-sama memblog dulu, ramai juga yang dah berhenti bekerja dan berniaga sepenuhnya. Aku masih macam dulu. Tak berapa nak yakin untuk mulakan berniaga sepenuh masa. Komitmen tinggi. Dengan anak lima orang, belum berani nak mempertaruhkan masa depan diorang lagi. Bukanlah tak percaya pada aturan rezeki yang Maha Esa. Cuma tak yakin pada diri sendiri yang mungkin belum sedia. Bila nak sedia? Entahlah... Kurang-kurang, simpanan kenalah beberapa ratus ribu kan. Hehehe..

Bila dah mula menulis ni. Macam-macam idea berlari nak ditulis. Haritu berjanji nak menulis sikit-sikit. Hampeh. Kesempatan entah ke mana. Jadi, kali ni aku taknaklah berjanji. Insya allah kalau ada kesempatan, aku tulis sikit demi sedikit. Hal kerjaya, hal anak-anak dan hal pasal perkembangan perniagaan. Insya allah.

Semua semua pembaca sihat dalam lindungan rahmatNya.

Terima kasih pada yang masih sudi kembali walau pun blog ni dah nyawa-nyawa ikan. ^_^

6 comments:

HeNRieTTa JoSe berkata... [Reply]

welcome back....

Aziela berkata... [Reply]

Rai...tepeklah gambar anak2 yg latest Rai. Rindu nak tengok diorang. Semuanya dah besar2 ya...

Nizam.Ariff berkata... [Reply]

Aaminnnn...

SmBotak berkata... [Reply]

selamat kembali.

tak ramai yang rela nak dedahkan umur sendiri terutama perempuan. entah kenapa, tak pasti.

apa pun, semoga berjaya.

Anis Azalea berkata... [Reply]

Lama hilanggg

kesoma rai berkata... [Reply]

@HeNRieTTa JoSe, tenkiu rietta

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com