Sabtu

Cerita pasal berniaga

Assalamualaikum

Sedikit sebanyak aku dah update pasal anak-anak dan pasal kerja. Jadi, sekarang nak update sikit pasal perniagaan aku. Bunyinya macam masyuk sangat je kan. Alhamdulillah, perniagaan takoyaki dan makanan jepun halal aku dah mula dikenali. Pendapatan dari perniagaan tu sedikit-sebanyak dapatlah menampung keperluan anak-anak. Selain daripada pembeli persendirian, kali-sekala ada syarikat dan pemilik restoren yang hubungi kami untuk dapatkan bekalan makanan Jepun yang halal. Ada juga beberapa orang ejen yang aktif mengiklankan barangan kami. Barang yang aku bekalkan pun dah semakin banyak pilihan. Insya allah kalau ada permintaan, aku akan tambah dari masa ke semasa.

Jujurnya, nak juggle between kerjaya, family dan business adalah sangat-sangat-sangat sukar. Aku yakin ramai yang dah berjaya melakukannya dan berjaya. Dan mereka berjaya. Aku masih lagi struggle. Kadang-kadang ada kes orang dah bayar, aku terlepas pandang. Ada kes yang aku pos sebahagian, tertinggal barang yang dipesan. Terpaksa pos sekali lagi. Ada pelanggan yang sukar, tapi syukur yang kebanyakan pelanggan aku sangat-sangat baik hati dan memahami.

Aku masih belum ada kekuatan dan keyakinan nak berniaga sepenuh masa. Bukan tak yakin dengan rezeki Allah, tapi aku tak yakin aku kuat nak hadapi cabaran berniaga sepenuh masa. Dengan komitmen yang tinggi, anak pun ramai. Biarlah aku ada simpanan yang cukup dulu. 

Memang aku berharap satu hari nanti aku boleh pilih untuk berhenti kerja dan tumpukan sepenuh perhatian pada keluarga dan perniagaan. Sekurang-kurangnya, kepala takde la semak dengan dateline dan KPI kerja. Tinggal fokus pada target berniaga je kan. Yang kata tinggal je tu pun besar cabarannya. Hehehe..

Apa pun. Bagi yang berminat nak tau produk makanan Jepun halal yang aku jual dengan lebih lanjut, boleh whatsapp ke 0126894317 atau cari kami di FB page : Frozen Takoyaki. Kalau ada yang serius nak jadi ejen pun boleh hubungi nombor yang tertera. Kalau boleh yang betul-betul serius lah.

3 comments:

taag company berkata... [Reply]




شركة تسليك مجاري بجازان
شركة تنظيف بجازان
شركة مكافحة النمل الابيض بجازان
شركة مكافحة حشرات بجازان
شركة رش مبيدات بجازان


شركة تنظيف واجهات زجاج بالدمام
شركة مكافحة الحمام بالجبيل والقطيف
شركة تنظيف بعنك وصفوي وسيهات
شركة تنظيف منازل بحفر الباطن
شركة مكافحة حشرات بحفر الباطن

Susan berkata... [Reply]

Much obliged to you for extremely usefull data.. Latest Sims 4 Downloads : Showing 9113 items. Customise your view with Compatible mode, Featured uploads, Favourites and more sims 4 news

POKERVVIP berkata... [Reply]

Beberapa Kelebihan dari IDN POKER NAGA368 ADALAH :

→ MINIMAL DEPOSIT DAN WITHDRAW HAYA Rp. 20.000,-
→ PROSES DEPOSIT DAN WITHDRAW YANG SANGAT CEPAT KURANG DARI 3 MENIT.
→ 100% NO ADMIN & NO ROBOT, MURNI PLAYER VS PLAYER.
→ JACKPOT PULUHAN HINGGA RATUSAN JUTA RUPIAH.

Nikmati juga PROMO-PROMO yang disediakan oleh IDN POKER NAGA368:

→ BONUS CASHBACK 0,3% - 0,5% DIBAGIKAN SETIAP HARI KAMIS SIANG.
→ BONUS REFERRAL 20% SEUMUR HIDUP!
→ BONUS NEW MEMBER 15%
→ BONUS NEXT DEPOIST 10%

KLIK Press to join
Bandar Poker Online
Agen Poker Online
agen poker
Cerita Dewasa
Bandar Ceme
Poker Online
Bandar Domino Online
Agen Domino Online

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com