Memaparkan catatan dengan label Ourkizuna. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Ourkizuna. Papar semua catatan

Selasa

Halal Natto

Natto

Berbuih
Slimy
Tasteless by themselves

Tak semua orang suka rasanya.
Tapi sentiasa ada peminat yang ternanti nanti produk natto halal.
Bayar runner berbelas ringgit pun sanggup.

Natto halal
Kaya probiotik dan prebiotik

Set of 3 RM12
So far kami pos juga ke Kelantan, Perlis, Melaka, PJ.

Alhamdulillah selamat sampai.
Cuma nak bagitau, tetap berisiko ya.

Berminat boleh roger
www.wasap.my/60126894317

#nattohalal #misosoup #probiotik

Rabu

Profile dan sejarah syarikat Ourkizuna Resources

Assalamualaikum

Ourkizuna Resources sebelum ini didaftarkan sebagai Ourkizuna Enterprise. Apabila lesen perniagaan Ourkizuna Enterprise tamat tempoh, aku daftarkan semula sebagai Ourkizuna Resources pada 23 Oktober 2016.

Takoyaki

Syarikat ini adalah milikan tunggal aku sendiri. Buat masa ini kami beroperasi dari rumah. Akulah majikan, akulah pekerja. One man show kata orang. Masih belum mampu nak upah pekerja. Insya allah aku tengah mengumpul modal untuk menjual dari premis pulak.

Frozen Takoyaki sedia nak diambil oleh ejen
Asalnya aku mula berniaga atas permintaan pengikut blog ni yang nak cuba makan makanan Jepun. Dari situ permintaan makin banyak. Aku pun daftarkan perniagaan ni dan mula berniaga dengan agak serius. Macam orang lain, bila kata berniaga ni besarlah cabarannya. Terutamanya bagi aku yang masih bekerja sepenuh masa. Dengan anak lima orang pulak tu.

Harapnya aku tak berputus asa di tengah jalan dan dapat jadikan Ourkizuna Resources sebuah syarikat pertama milikan Islam yang utama membekalkan bahan makanan Jepun halal di Malaysia.

Cari kami di FB : Frozen Takoyaki
Hubungi kami melalui whatsapp : 0126894317
atau di Instagram : @ourkizuna

Terima kasih atas sokongan semua.

Sabtu

Cerita pasal berniaga

Assalamualaikum

Sedikit sebanyak aku dah update pasal anak-anak dan pasal kerja. Jadi, sekarang nak update sikit pasal perniagaan aku. Bunyinya macam masyuk sangat je kan. Alhamdulillah, perniagaan takoyaki dan makanan jepun halal aku dah mula dikenali. Pendapatan dari perniagaan tu sedikit-sebanyak dapatlah menampung keperluan anak-anak. Selain daripada pembeli persendirian, kali-sekala ada syarikat dan pemilik restoren yang hubungi kami untuk dapatkan bekalan makanan Jepun yang halal. Ada juga beberapa orang ejen yang aktif mengiklankan barangan kami. Barang yang aku bekalkan pun dah semakin banyak pilihan. Insya allah kalau ada permintaan, aku akan tambah dari masa ke semasa.

Jujurnya, nak juggle between kerjaya, family dan business adalah sangat-sangat-sangat sukar. Aku yakin ramai yang dah berjaya melakukannya dan berjaya. Dan mereka berjaya. Aku masih lagi struggle. Kadang-kadang ada kes orang dah bayar, aku terlepas pandang. Ada kes yang aku pos sebahagian, tertinggal barang yang dipesan. Terpaksa pos sekali lagi. Ada pelanggan yang sukar, tapi syukur yang kebanyakan pelanggan aku sangat-sangat baik hati dan memahami.

Aku masih belum ada kekuatan dan keyakinan nak berniaga sepenuh masa. Bukan tak yakin dengan rezeki Allah, tapi aku tak yakin aku kuat nak hadapi cabaran berniaga sepenuh masa. Dengan komitmen yang tinggi, anak pun ramai. Biarlah aku ada simpanan yang cukup dulu. 

Memang aku berharap satu hari nanti aku boleh pilih untuk berhenti kerja dan tumpukan sepenuh perhatian pada keluarga dan perniagaan. Sekurang-kurangnya, kepala takde la semak dengan dateline dan KPI kerja. Tinggal fokus pada target berniaga je kan. Yang kata tinggal je tu pun besar cabarannya. Hehehe..

Apa pun. Bagi yang berminat nak tau produk makanan Jepun halal yang aku jual dengan lebih lanjut, boleh whatsapp ke 0126894317 atau cari kami di FB page : Frozen Takoyaki. Kalau ada yang serius nak jadi ejen pun boleh hubungi nombor yang tertera. Kalau boleh yang betul-betul serius lah.

Rabu

Pemenang Mini GA Ourkizuna

Assalamualaikum

Alhamdulillah.. Dah ada pemenang.

Pemenang GA nya.. Ialahhh... Jeng jeng jeng~~

Blogger Kembara Chynta kami~ - Lieyalatif

Yey...

Lieya.. Nanti email saya alamat dengan no telefon untuk penghantaran ya.. kesoma.rai@gmail.com

Daa

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com