Isnin

Kelas roti, pau dan pizza dibuka - Jom daftar

Assalamualaikum

Kelas roti, pau dan pizza khas untuk sesiapa yang masih tercari-cari peluang untuk menambah pendapatan atau mencari perniagaan yang ingin diceburi. Jom daftar untuk kelas ni..

Of course la business makanan. Kalau pasal makanan, orang sanggup spend duit. Yang penting sedap la kan. Ini satu cadangan.. Makanan berasaskan tepung macam roti ni memang mudah nak dijual. Ya, aku tak nafikan. Persaingan memang tinggi. Jangan risau, sebab roti homemade memang ada pasarannya tersendiri.

Dalam kelas roti ini akan diajar
(1) teknik membancuh bahan
(2) teknik menguli dengan tangan. Ya.. aku tau ramai yang tak berapa nak fasih teknik mengadun ni.. dalam kelas ni akan diajar satu persatu
(3) teknik menjadikan roti lembut dan gebu lebih lama..

dan banyak lagi..

bagi yang nak berniaga.. akan ada satu sesi yang ajar cara buat costing dan tentukan margin untung dan seterusnya menentukan harga produk.

Lengkap.. bukan saja roti.. cara buat pau serta inti intinya pun ada.

Bonusnya adalah.. Kelas roti ni, dibuat di rumah kita sendiri~! Lepas tu boleh ulang sesuka hati. Iye.. Dalam bentuk video tutorial. Dan kalau tak faham jugak. Bimbingan akan diberikan oleh penganjur. 

Siapa yang perlu sertai kelas roti, pau dan pizza ni?
(1) Yang nak mulakan perniagaan roti, pau dan pizza
(2) Surirumah yang nak cari pendapatan tambahan
(3) Isteri-isteri yang tak pandai menguli, nak sertai kelas tapi tak ada masa nak keluar rumah sebab sibuk dengan urusan rumahtangga
(4) suami yang nak buat kejutan pada isteri. Sesekali bagi isteri berehat, buat sendiri pizza di rumah.. Atau nak hadiahkan DVD tutorial membuat roti, pau dan pizza buat isteri kesayangan. Tentu lebih sedap kalau makan roti hasil air tangan isteri sendiri.
(5) Yang nak cuba berjimat buat roti sendiri, maklumlah.. GST pun dah mula.. Ini satu langkah berjimat juga. Nak berjimat pun kena ada ilmu kan. Hehehe..

Okey..Jomm sertai kelas roti, pau dan pizza~!


7 comments:

Tinta Farah D berkata... [Reply]

buat kat area mana kak?
saya ni duduk melaka, berminat jugak nak buat roti ni

Kakzakie Purvit berkata... [Reply]

Rai yg conduct ke?
Boleh tahan juga ni. Sambil tu boleh jual noxxa bread maker kan:)

Unknown berkata... [Reply]

@Cik Sal, kelas ni sebenarnya dia buat video tutorial dalam bentuk dvd.. so boleh tengok kat rumah sendiri.. in case kalau kurang jelas apa2.. diorang ada after sales support.. so mmg boleh tengok ulang2 kali, belajar sampai pandai..

Unknown berkata... [Reply]

bagus macam ni... bagi suri rumah yang payah nak keluar, ni lah cara nak belajar..

PetakBunga berkata... [Reply]

aku nak cuba respi ko pun fail..
cam na tu..

Unknown berkata... [Reply]

@Petak Bunga, sebab tu kena join kelas.. hehehe

Unknown berkata... [Reply]

Rai..nak tanya pasal ashadee ni..kena bayar ke kalau nak daftar dengan ashadee ni/berapa ye Kena bayar?income ok tak??

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com