Isnin

Restock kimchi lagi~!

Assalamualaikum

Alhamdulillah. Bisnes tak sengaja kimchi aku mendapat sambutan dari kawan kawan yang berminat dan terliur nak mencuba kimchi versi aku yang aku pandai pandai ubahsuai sikit sikit sendiri. Minggu ni aku buat lagi kimchi sebab nak ganti stock kimchi shujin dan Aqil yang dah dijual aritu. Hahaha..
Bahan untuk buat sedulang kimchi
Sorok kimchi dalam oven untuk diperap. Hahaha..
Yang ini baru siap malam tadi. Insya allah tak ada aral, hari ini atau esok shujin tolong poskan. Ada jugak keinginan nak serius menjual kimchi, tapi tengoklah dulu. Agak penat sebenarnya proses nak membuatnya tu. 

Tapi kimchi yang ini aku rasa lebih sedap dari resepi yang aku buat dulu. Mungkin jugak sebab aku guna korean chilli flake yang sebenarnya made in China. Hahahaha.. Warna pun cantik.

Korang penah makan kimchi?

Daa

11 comments:

Aziela berkata... [Reply]

akak kurang suka sebab masam. Sikit2 boleh la...hehehehhe

Tanpa Nama berkata... [Reply]

rajinnyer RAI, KA kureng leh masuk lah hehehe

Fazlina Ridzwan berkata... [Reply]

x penah mkn..masam ekk..x suka masam²..hahahaha..

asyifamustaffa berkata... [Reply]

Sy pnya dlm pti ais...bila da lama2 jd x lalu nak mkn plak...camne tu...hehehe....

faraherda.razalan berkata... [Reply]

Hehehehe...pnh mkn ms mkn kat Seoul Garden. Sebenarnya, tatau nak serasikan mkn dgn apa. Hahahaha~

Irfa berkata... [Reply]

tak penah makan..sbb tu x sabar tunggu en posmen hantar kimchi yg ko buat utk aku dgn kasih sayang tu smpi..hihi

Kamsiah yusoff berkata... [Reply]

tekak akak takleh telan makanan korea ni hehe

Ann Ishak berkata... [Reply]

pernah makan dan sangat suka dengan kimchi ni, rai nak order jugak nak jugak...macam mana rai

HeNRieTTa JoSe berkata... [Reply]

wah...bisnes kimchi...rietta xpernah makan kimchi sebenar...setakat perasa kimchi pernah larr...ntah sama ataw tidak...perasa kimchi tu, xkena dgn tekak rietta...rasa bawang putih dia kuat sangat...

QasehnyaRania berkata... [Reply]

tak pernah.
good luck sis

radzizah berkata... [Reply]

kalau nak order mcm ner ya.

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com