Rabu

Potty train si gadis ayu

Assalamualaikum

Seperti yang kujanjikan pada Damia. Aku potty train dia lepas habis pantang.

Alhamdulillah. Semua berjalan dengan baik. Hari pertama berlalu tanpa insiden. Hari kedua lupa nak tanya ajak dia pegi toilet. Kebocoran pulak.

Apa pun aku kira sangat success sebab dia da tau rasa nak kencing tu. Malam pulak, mula mula aku tak berani. Tengok da dua malam diapers dia clear. So malam tadi aku tak pakaikan diapers, alas tempat tidur dengan plastik & kain batik. Clear sampai pagi.

Tahniah Damia.. Senang hati ibu..

Cuma masih taknak yakyak kat toilet lagi. Geli kot..


Budak tak sabar nak bercakap

Daa

16 comments:

Munn Jaafar berkata... [Reply]

alolo aisy.....

damia umur brpa kak?

aizamia3 berkata... [Reply]

bila terbabas tu yang tak tahan.. tapi apa-apapun rasa bangga bila anak2 berjaya tak pakai dypers waktu tdo.. ;)

Kakcik Seroja berkata... [Reply]

Damia dah jadi big girl, kan? :)

Irfa berkata... [Reply]

aku punya kenit...dah sukses kalau tgh hari dirumah..tp ke umah pengasuh aku letak juga diaper incase pengasuh lupa/malas nak tanya..so far luak sekeping je.tp malam mula2 dua tiga hari okey..lepas tu 2x bocor terus aku pakaikan waktu malam..x larat nak cuci tilam

Unknown berkata... [Reply]

Hehe.. Bulan 6 ni cukup 3 tahun..

Unknown berkata... [Reply]

Ni tak hantar kat pengasuh lg tatau la. Harapnya ok je.. Mlm aku cuak gak.. Sbb aku ni pemalas.. Harapnya clear takde terbabas je..

Kakzakie Purvit berkata... [Reply]

Memang dah sampai masa kena belajar. Tapi kalau jenis yg tak ngompol memang boleh tahanlah Rai...

Tengok si adik geramnyaaaa:)

Dr K berkata... [Reply]

Waktu tido tu, mmg kena train supaya mereka 'kencing before bed'. Sebab kalau anak saya lah kan, ada aje 'terlajak kencing atas tilam' nya kalau tak kencing dulu b4 tido :)

Aziela berkata... [Reply]

Kena ada toilet seat yang ada kartun2 kot...baru dia yayak kat toilet kot..kot jer lah...hehehehe

faraherda.razalan berkata... [Reply]

Sy pun hepi gak ni Rai sbb Aydin dah boleh yak dlm jamban. Cume, sy msh mls nak train free pampes memalam.

LiYa HaNiF :: berkata... [Reply]

Qalesya rope tu jugak le kak rai... walaupun dah train dia kekadang terbabas gak sekrng nie... :) tapi tu le bila diaorg terbabas kite ni le kene banyak sabo ye dak hehe

JunAina berkata... [Reply]

Alahai comeynya baby...geram...

HeNRieTTa JoSe berkata... [Reply]

kakak dah makin besar....tahniah kakak....olooh baby comeinya....

Tanpa Nama berkata... [Reply]

cabaran tu untuk kita hehehe.. sikecik tu mkn comer ler

nazayiena berkata... [Reply]

Oklah tu klu tido mlm x kencing lg,tp kena pergi dulu kencing sblm tido.

Unknown berkata... [Reply]

tahniah!

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com