Selasa

ConsumerLab - Please support me!

Assalamualaikum

Sebenarnya dah lama aku dah jumpa web ConsumerLab ni dan dah beberapa ketika dok whine dengan incik shujin untuk beli full access to the web. Malangnya ayat killer dari shujin adalah "use your blogging money to buy the access" chaitt.. He knew too well that aku bukan ada earn apa pun. Nak harapkan iklan Nuffnang, bertahun tahun baru cecah angka boleh cash out. Dan aku sama sekali tidak dibenarkan untuk menggunakan pocket money other than duit yang aku earn melalui blog.

Apa yang best sangat tentang ConsumerLab ni adalah kita boleh review report tentang vitamin dan supplement yang terdapat di pasaran. Walau pun ramai orang yang tak setuju ConsumerLab ni adalah independent company dan kata ConsumerLab dapat fund dari certain company untuk buat test pada jenama mereka. Still, report tu sangat menarik untuk di review dan di baca. Brand yang terlibat banyak yang brand US. Tapi ada sesetengahnya yang boleh didapati di pasaran Malaysia. Seperti GNC, Seven Seas dan even beberapa MLM company terkemuka di Malaysia.

contoh newsletter dari ConsumerLab

Aku dapat FREE trial sign up untuk 24 jam dan cuma dapat view 2-3 jenis report. Reportnya boleh dikatakan sangat lengkap dan aku sangat sangat berminat untuk dapatkan full access yang cuma berharga dalam USD25 untuk 12 bulan subscription.

So, dengan tak malunya aku nak mintak tolong korang click click share mana-mana entry aku yang bagus dengan kawan-kawan. Di samping kita sharing, dapat gak membantu aku mendapatkan access ke web tersebut. Apa yang pasti, aku akan share info terbaru tentang vitamin dan supplement dalam blog ni.

Ok..ok? Hehehe..

Daa

19 comments:

akuzle ayu berkata... [Reply]

Hebat! Rajin sungguh awk menambah ilmu. Kita neh main taram jer. Asalkn namanya vitamin, yakin ajer

Kakzakie Purvit berkata... [Reply]

Kakak jenis tak begitu alert bab pemilihan macam yg Rai lakukan itulah sampai terkena batang hidung...

onlajer berkata... [Reply]

belum ada menelan apa2 vitamin lagi

Prettywrite berkata... [Reply]

goodluck k.rai..button apa nak klik ni..fb takdok..huhu..takper yana copy link k.rai jerla eyh..

Irfa berkata... [Reply]

so apa harus aku buat?klik je butang share tu ye?

Unknown berkata... [Reply]

@akuzle ayu,setiap orang ada minat lain2..mungkin awak minat benda lain yg saya kurang minat.. tapi bagus macam tu..kita boleh share ilmu yg berbeza..kalau semua org minat benda sama tak fun la kan..

Unknown berkata... [Reply]

@Kakzakie, sekurang2nya sekarang ni akak jadi lebih alert.. saya pun da penah terkena.. sebab tu yg jadi hati hati..

Unknown berkata... [Reply]

@onlajer,kalau diet lengkap dan dapat semua khasiat tak perlu ambik pun sebenarnya..mcm saya sbb breastfeed dan kadang2 makan tak menentu..so mmg tak yakin badan dapat khasiat yg lengkap..sbb tu ambik jugak..hehe

Unknown berkata... [Reply]

@Prettywrite, copy pun bulih yana..eh yana ada google plus kan.. akak tak reti lagi nak tambah button google plus tu.. nanti da ada boleh yana share.. thankss!! muahhh!!

Unknown berkata... [Reply]

@Irfa, yap!!.. hehe..thanks!! sayanggg ko!!

Munn Jaafar berkata... [Reply]

kak rai..bagusnya suka membaca bnda2 mcm ni.lagi bagus sbb share kat blog! sbb sy mesti bpinar punya kalau nk baca sndiri..hihi

tengah demam ni..dr hari sabtu..sebijik ubat pun tak telan lg..cuba nak kebah sndri tanpa ubat..ada apa2 nasihat @ petua tak? :)

Unknown berkata... [Reply]

@Munnafendy,biasanya akak kalau demam akak minum air lebih.. lepas tu make sure tidur cukup. makan cukup dan akak ambik extra vitamin c..kalau tekak tak selesa kerap kumur mouth wash macam listerine tu..

jgn asyik lepak @ baring je.. buat gerak2..mmg akan rasa tak larat.. tapi kalau baring.lagi jadi tak larat..biasanya akak buat mcm tu la..kalau dah demam sampai ada muscle pain tu akak pegi gak klinik..ambik mc..ubatnya tak makan :P

Unknown berkata... [Reply]

k.ayu tau Rai bijak orangnya

lagilah kerap syer ttg sesuatu y baik2 u sahabat alam maya..

thanks

Acik Erna berkata... [Reply]

assalam Rai..tak perlu malu..

Munn Jaafar berkata... [Reply]

okeh tq kak rai :)

ni gigih dtg opis gak ni, malas nk melayan demam..manjakan sgt badan ni tu yg lambat baik kan..thanks untuk tips2 tu ye :)

Aziela berkata... [Reply]

Insyaallah..... Ilmu yang baik, jangan di simpan sorang diri kan...

Mulan berkata... [Reply]

i support sangat2.... thaaannn for sharing..!!

Mulan berkata... [Reply]

thaaannnxxxx tau..

ct rahani berkata... [Reply]

ok sis sy share kt fb sy k.. :)

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com