Jumaat

Abang sayang adik

Assalamualaikum

Masa aku dapat tau aku pregnant kali kedua, aku rasa bersalah pada Aqil dan serba salah. Masa tu Aqil baru cukup setahun. Aku memang dah berniat nak breastfeed dia sampai cukup 2 tahun. Bila aku pregnant, susu merudum gila. Aku bangun pukul 5 pagi pam susu sambil tidur duduk. Kat ofis aku buat kerja sambil pam susu. Lastnya bila dah 4 bulan pregnant aku give up sebab aku pam, susu cuma meleleh je.

Aku terpaksa supply Aqil dengan susu Anmum. Syukur Aqil bagi kerjasama, walau pun tiap kali turn aku kena bangun tengah malam nak buat susu aku rasa macam nak ngamuk je. Bila perut aku dah besar sikit, aku cerita kat Aqil yang dia nak dapat adik. Ada baby dalam perut. Rajin la dia peluk-peluk perut aku.

Masa aku kena admit ke hospital, Aqil tinggal dengan mak aku. Shujin teman aku kat hospital. Dua hari tak jumpa. Seingat aku tu lah paling lama aku tak jumpa Aqil. Bila datang ambik aku tu happy gila. Mulanya dia jeles jugak bila aku susukan adik. Dia pun sibuk nak jugak. Tapi dalam masa yang sama dia sayang gila adik dia.

Diorang berdua kamceng gila. Kalau adik terjatuh ke apa ke Aqil mesti cepat-cepat pegi kat adik dia tolong adik bangun. Lepas tu gosok-gosok tangan dengan lutut adik. Sibuk-sibuk tanya adik sakit ke tidak. Kalau jalan nak pimpin tangan dengan adik. Adik bukan faham sangat lagi pasal brotherhood ke sisterhood ni. Kalau dia nak gigit abang dia selamba badak dia gigit. Kalau dia nak ketul ngan bucu remote pun dia ketuk la.

Abang penyayang

tidur pun sama. Kadang-kadang gaya pun sama. Buahss pun sama..

nak teman adik masa adik sakit
Kalau kena gigit ke kena ketuk ngan adik pun Aqil tak balas. Dia kata "Adikk...sakit lah.." Lepas tu datang mengadu kat aku atau shujin. Kalau pergi mana-mana mesti nak kena bawak adik sekali. Tak boleh tinggal adik dia.


Nak beli apa-apa kena beli untuk dedua orang. Walau pun kadang-kadang bila Aqil nak barang kat tangan adik, dia ambik je. Lepas tu dia kata "Adik baby. Adik tak boleh main ni" Kalau adik main something yang bahaya pun dia concern.. Mesti duk larang adik dia. "Adik..jangan...Adik..no no"

Kalau naik kereta sama-sama membuas. Kalau ayah emergency break atau ambik corner sampai adik terjatuh mesti kena marah dengan Aqil. Biasanya dia akan kata "Ayah ni..ayah ni" sambil tangan tu pap pap duk tampar pipi ayah dia. Hehehe..

Kalau adik nak tidur dia pun tolong tepuk adik. Bila dia taknak mandi, aku pujuk adik mandi dulu sebab adik mandi mesti dia nak ikut mandi.

Aritu masa mandikan diorang, dia tanya shujin, "yah yah..shishi adik mana?" (Shishi = tempat kencing/kencing dan sewaktu dengannya)Shujin terpana tak tau nak jawab apa. :D

Kalau korang, korang jawab apa?

Daa

9 comments:

Ibu Muda 30series berkata... [Reply]

heheheee...tak tahu nk jawab apa...

macam anak sy, sulung perempuan...adik nya boboy... mmg dia hairan lah pesal adik punya terkeluar...ahaks!

Unknown berkata... [Reply]

@Aku Ibu Muda kan..sepupu dia semua lelaki..bila mak mertua saya nak pakaikan baju pada adik semua pakat tengok..lepas tu tanya.. mana ko*e dia..hahaha..

misya berkata... [Reply]

hehehe mmg susah nak jawab tu

Diyanazman berkata... [Reply]

wahh this entry is so sweet! :)
ehehhe... shishi adik mmg camtu Aqil, sebab adik Girl! :)

salam kenal ye tuan rumah! :p

mummY daniSha berkata... [Reply]

hehe...danisha pun pena tanye macam tu kat kazen die..aku bgtau,danisha girl x ade "bird" hehehe..kalau boy ada "bird".....

Unknown berkata... [Reply]

Comel tengok gelagat mereka

PCL berkata... [Reply]

haha susah nak fahamkan bdk kecik tu..

PinKy MoMMa berkata... [Reply]

alamak comelnyer soalan dia :)

sayangnyer abg pada adik kan..abg memang kena beralah..gud boy syg..

Munn Jaafar berkata... [Reply]

sweetnye...ni yg rasa nak ada anak cpt2 ni..haha

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com