Selasa

Jangan jeles okeh

Assalamualaikum

Vanilla Sponge Cake

Kek ni aku buat dah lama dah. Maklum la..Aku kan ada sifat pemalas yang superr bila sampai bab-bab nak upload gambar ni. Hehe.. Ni Vanilla Sponge Cake. Takde sempena apa-apa. Aritu tekak aku meroyan nak mentekedarah kek. Aqil pun suka kek ni. Manisnya sedang-sedang elok. Ada bau vanilla. Tak muak. Makan 2-3 potong sekali hadap pun tak perasan.

Aritu aku cakap kat goshujin sama nak buat layer-layer macam kek kat secret recipe tu. Goshujin sama telah memperlekehkan idea aku. Siap kata "ala..awak buat la kek tere2 dulu" Hish..Aku tengah tunggu goshujin sama belikan natam Kitchen Aid tu. Harga RM2300. Berpeluh~~

Resepinya tak ingat ambik kat mana. Ada dalam koleksi buku memasak. Aku salin resepi. Ada masa buat. Rajin tak aku? Rajin kan..

Daa

7 comments:

~iz~ berkata... [Reply]

yummy...tapi iz kurang la kalau kek2 ni...agak kurang minat...tapi tengok pic2 kek still terliur gak...:)

Cik Puan Bunga berkata... [Reply]

kalau kau dekat kompom apa yg kau masak aku mintak hari2! huhu!

Unknown berkata... [Reply]

macam best...post sini sikit boleh...hehehe

Unknown berkata... [Reply]

izz,
picture makanan, memang nak buat bagi org meleleh air liur..hehe..

Unknown berkata... [Reply]

cik bunga,
tu la..apa kata ko pindah depan rumah aku..lepas makan kek kita main lumba turun naik tangga.. rumah aku kat tingkat 5..haha..

Unknown berkata... [Reply]

ila,
dah selesai hadam dah..hehe..

msredcheesecake berkata... [Reply]

Waduh...menduga anak tekak ku yang sedang berpuasa...hheee

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com