Jumaat

Yatta!!

Akhirnya berakhir minggu yang sungguh stress. Jumaat!! Yey~

Semalam aku tak sempat nak buat entry birthday musume (anak pompuan) aku tu. Hubby dengan sepupu bawak Damia pegi cucuk 12 bulan kat klinik seksyen 7 shah alam. Aku tak ikut ke? Aku tak boleh bercuti minggu ni. So encik somi tolong bawakkan. Hihihi..Setelah ditimbang-timbang, nurse suruh kami datang semula 6hb July nanti sebab Damia dengan Aqil underweight. Kena consult dengan paed. Anak-anak aku ni ikut genetik aku gamaknya. Berat susah nak bertambah walau pun melahap macam anak rimau. Haihss..

Mula la aku kena plan pemakanan diorang sebelum sampai tarikh tersebut. Diharap aku berjaya menaikkan berat badan kedua budak kecik tu supaya by the time kena jumpa paed tu berat dia da pada tahap selamatt.

Itu berita buruknya..

Berita baiknya..Pada hari yang sama, genap Damia setahun bermaksud genap setahun aku tandem nursing anak-anak tanpa bantuan susu formula. Yippie!! Bila nak wean Aqil? Itulah masalah problemnya.. Aqil tak sedia dan walau pun kadang-kadang aku letih sampai macam nak tercarut dalam hati bila Aqil mintak bahagian dia. Jahatnya aku jadi ibu..waaaa mengucap mengucap..

Dan satu lagi berita baiknya..cik P kembali setelah sekian lama tak menjenguk..Hehehe..Lega..Tak pasti kenapa aku lega..tapi aku legaaa..

Aku pun tak sempat nak meraikan birthday anak dara tu sebab minggu ni sangat-sangat hectic. So malam ni atau esok aku ingat nak masak-masak sikit. Semoga Nurul Atiqah Damia menjadi anak yang solehah. Yang taat pada Allah dan ibu ayah.

Tengoklah gaya makannya..macam mana la berat boleh tak naik..ajaibb..


Otanjoubi Omedeto..itsumo shiawase ni narimasu you ni


Main cikgu-cikgu dengan Aqil..Damia berlakon jadi white board
**Selamat hari lahir. Semoga bahagia selalu

2 comments:

Cik Puan Bunga berkata... [Reply]

Memang jenis yang badan petite kot?
kehkeh!
comel makan sampai comot momot! :D

Unknown berkata... [Reply]

cik bunga..wajar la kot..ibu diorang petite..tapi still risau sbb underweight sangat..nanti org ingat kitorg dera anak pulak..hahaha..

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com