Isnin

Geylang sipaku geylang

Geylang, si rama-rama..pulang marilah pulang..

Aku balik rumah mak weekend baru ni. Siapkan keja cepat-cepat dan balik hari khamis malam. Kebetulan mak mertua aku pun nak ikut melawat besannya di Johor. (Mak aku lah tu)

Bertolak pukul 11:30 dan sampai depan pintu rumah pukul 4 pagi. Kesian goshujin sama memandu tak berhenti. Sampai je duk kejap terus lena. Aktiviti pagi jumaat, aku tolong goshujin sama basuh keta. Berkilat merelip macam keta baru. Hehehe.. Kemudian, atas permintaan mak, goshujin sama tolong basuh keta ayah sama. Sian keta orang tua tu tak berbela. Bila kitorg balik je basuhnya.

Waktu ayah nak keluar pegi semayang jumaat tu aku tanya ayah "jumpa ke yah ketanya" hahahhaa..Ayah aku sengeh je.

Petang sikit lepas orang balik semayang, makan tengah hari. Kemudian kami melawat datuk ngan nenek belah mak aku. Singgah dalam dua jam lepas tu makan mee hailam kat rumah adik mak aku. Memang berjalan sakan sepanjang kat kampung.

Hari sabtu pulak kami nak ke kedai di Masai sebab nak belikan ayah baja untuk ladang kelapa sawitnya. Sesat berjam jam cari tak jumpa. Rupa rupanya kedai yang dicari bukan kedai. Tapi gudang. Kalau gudang memang tutup pukul 430 petang lagi. Frust sungguh buang masa minyak dan tenaga. Keluar pukul 4 sampai rumah pukul 10 malam. Macam perjalanan balik ke Shah Alam. Kesian goshujin sama lenguh kaki dan pinggang..

Pagi ahad kami tak ke mana-mana. Aku berkemas nak balik lepas makan tengah hari. Ralat sungguh ayah sebab buah durian belum gugur sepanjang kami ada di rumah. Sudahnya dia bekalkan pisang muda. Dalam perjalanan balik pulak singgah ke rumah kawan sekolah goshujin sama. Makan bubur barli dan jagung lepas tu meneruskan perjalanan. Sampai lebih kurang pukul 11 malam. Akhirnya..

Anak-anak dah lena. Mak ayah sambung tengok cerita horror kat tv. Hajat nak tidur awal terus tergendala. Hehehe..

**Mode takde idea, takde mood nak update belog.

4 comments:

Ummi Salsabila berkata... [Reply]

seronoknya balik kampung.tak dpt durian.pisang pun ok.le buat pengat dan goreng pisng.Untungnya ada kebun!

Unknown berkata... [Reply]

betul tu..kalau tiap kali balik ada je bekalan untuk anak cucu. tu yang teringin nak duk kampung.. boleh berbakti ngan tanah..

Nini Hartini berkata... [Reply]

dah berapa lama eh tini x basuh kereta? hahaha .. berbulan2 rasanya. selama ni main hantar kt carwash je. malas sungguh.

rai suka durian ke? tini x minat sgt lah. tp klu blk rumah MIL, abah paksa tini mkn. huhu

Unknown berkata... [Reply]

hehehe..saya pon malas..goshujin sama je yg rajinnya..suke la dia.. balik kampung aritu ingat dia bawak keta baru..padahal keta baru basuh+polish..

saya makan je..kalau ada makan.. takde pun takpe..ikut mood..hahaha..

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com