Selasa

Atiqah almost 10 bulan

Asyik senyum je dak kecik nih kan..
Princess ibu ni da nak masuk 10 bulan. Kalau Aqil dulu aku consider aku agak rajin nak update perkembangan anak di blog. Tapi sekarang ni aku cam malas-malas gitu..Hehehe.. Tapi untuk ingatan aku di masa depan aku mewajibkan diri aku update. At least bila baca balik aku boleh sengeh sorang2.. :P


Tengoklah gaya tidurnya tu..Tak macam perempuan melayu terakhir langsung..hehe..
Atiqah definitely lebih aktif dari abang masa kecik. Abang aktif jugak, tapi Atiqah sangat sangat buahhhhhsss
(1) Meniarap umur dua bulan
(2) Seret dada kejap je, 6 bulan+ merangkak, 7 bulan+ mula meniti
(3) 8 bulan+ da pandai berdiri sendiri kalau tak perasan, tapi tak confident
(4) Suka ikut orang menyanyi
(5) Bila orang tunjuk-tunjuk dia pun nak tuding jari jugak - 8 bulan+
(6) Tetiba je dia tepuk tangan bila dengar melodi - 9 bulan+
(7) Sometimes dia mumle something like "anakk" (taknak..perhaps), "abang", "ayah"..sadly anak-anak ibu selalu lambat nak pandai sebut ibu. Abang pun still lagi tersasul panggil ibu >> Yah yah..haizzz..
(8) Tumbuh gigi - 2 batang gigi bawah batch pertama seminggu sebelum cukup bulan
(9) Second batch - 2 batang gigi atas masa umur 8-9 bulan. Unlike abang si kecik ni sangat kuat makan dan jarang menolak bila orang sua makanan. Kalau Aqil dulu, selain dari mak ayah dia bagi dia tak berapa nak bukak mulut.
(10) Seminggu ni sangat manja dengan ayah..sanggup hisap lengan ayah, punyelah nak tidur dengan ayah. Jeles ibu sebab selama ni dia anak ibu. Huhu..

Semoga adik membesar menjadi wanita yang beriman dan berjaya di dunia dan akhirat. Insya allah.

2 comments:

Unknown berkata... [Reply]

cepatnyer masa berlalu kan..tup-tup tak lama lagi dah setaun

Unknown berkata... [Reply]

tu lah..bila ada anak ni rasa macam masa tu berlari..kejap je diorg da besar..

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com