Sabtu

Sakit

Waaaa..lamanya tak mengupdate blog..kalau aku ni berkedai abis lari semua pelanggan..hehehe.. Sejak pindah opis ni walau pun keja tidak la sehectic mana..tapi oleh sebab baliknya pukuol 6.. sampai rumah bertambah-tambah la lewatnya..si kecil pulak tak abis "na ma-mam".. tak sempat nak online pun..apa lagi memblog hopping ke blog kawan2...sedehnya...

Selain dari tu malas nak menaip pun ada jugak..kadang2 sebelum duk mengadap banyak je idea yang nak ditulis..tapi bila da duk depan pc..semua nya terbang melayang-layang..cewah..

sebenanya aku ada satu berita sedih..Aqil da 2-3 hari start top up dengan susu formula sbb sejak aku pregnant (12 minggu) ni susu memang segan2 nak keluar..kadang-kadang tengok susu tak keluar, air mata yang keluar lebih2..3 hari lepas susu yang aku bagi memang tak cukup. tak sampai 5 oz.. so aqil terpaksa minum susu anmum..kesian dia..jangan la dia syok susu anmum taknak susu ibu pulak..isk..

aku start ambik pil maxolon jugak utk tambah susu tapi side affectnya asyik nak pitam je.. kesian hubby asyik tengok movie sorang2..ajak aku tengok lepas tu aku pitam..aqil pulak bukan main manjanya sekarang..da bole cakap sikit2 dan mimic apa ibu ayah dia cakap.. alhamdulillah..

next week aku nak balik johor..jangan la orang tua aku suruh berenti menyusukan aqil pulak.. aku belum bersedia..nak bagi susu formula tu pun aku rasa sayu sangat..kesian aqil...

3 comments:

Ilyana berkata... [Reply]

wah, aqil bakal dpt adik..tahniah!!

downside nye, kesian aqil terpaksa minum FM. Rai jgn sedih2 sgt kay? bukan salah Rai pun. Ada hikmah disebaliknya..

Rozy berkata... [Reply]

salam rai,

rozy pun tengah pregnant, sehari pam sekali ja..sakit nipple so end up dapat 5 oz ja.. Hadiff now minum kat BS 1 fresh milk, 1 fresh milk dutch lady dan 2 stok frozen (entah sampy bilaa ja leh bertahan..hehehhehe)

Tahniah and take care

Unknown berkata... [Reply]

Thanks pinky..harap1 pengeluaran bertambah...

rozy, congrates jugak..hehehe.5oz sekali pam ok la.. saya nak dapat 1oz sekali pam pun payah.. berkali2 pam baru dapat 4.5oz..jenuh..aqil minum susu fm yang sample dari anmum dulu..lepas ni kalau abis tu ingat nak cuba bagi fresh milk je.. tapi tengok la dulu..takut dia tak suka..tapi takde choice..

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com