Selasa

Kerja kerja kerja

Sejak tak boleh berinternet ni pergi kerja adalah satu perkara paling stress bagi aku..Kerja aku bukan memerlukan komitmen yang besar sangat berbanding kerja orang lain..sebab aku bergantung pada demand..hehe..cam production susu ibu lak..supply and demand ek..anyway.. aku memang takkan busy all day..most of the time..aku cuma busy 2-3 hari seminggu..the rest tu aku memang banyak masa free..di tambah lagi aku memang jenis yang sungguh productive...walau pun tak pernah dikurniakan sebarang award..ceit..company kedekut..

Apa pun..kalau dulu..hobi berinternet kat opis la yang menemukan aku dengan macam2 ilmu pengetahuan tentang susu ibu..malah membuatkan aku seorang yang obses dengan susu ibu.. tapi skang susah betul nak carik info kalau ada kemusykilan..biasanya kalau darurat sangat aku email je puan sitilina..sensei aku yang tempat kije dia sekangkang kera je dari opis aku..tapi tak dapat2 jumpa sebab dia skang nun jauh di tanah seberang..bila la dia nak balik semenanjung..hehe..

benda lain yang menambah stress aku adalah train..antara tajuk2 utama yang aku pilih kalau menulis update adalah ketensionan dengan khidmat train kat Malaysia ni..naik menyampah aku..nasib baik aku takde pilihan lain..hisshh...

Sedangkan kerja aku sendiri pun bukan satu perkara yang stress..kerja aku satu benda yang mundane..aku dok ulang buat hari2..tapi aku stress bila ada sorang minah tu da setahun lebih kije tapi dia tak boleh pikap range keja dia..tiap kali pun tanya aku..nak menjawab soalan sama tiap tiap hari..okla..aku tipu..tak tetiap hari..tapi almost tiap kali ada issue je..musti nak tanya aku..memang la bagus sbb dia recognize aku sebagai seorang yang tere..miahaha..

tapi mau tak stress kalau asyik nak jawab soalan sama..ape tak reti bahase ke hape...aii..aii..aku kangg kangg..bagi penampa jepun sepam tak pasal2 kena buang kije..hehe..

the bottom line is...tolongggg laa bagi internet access tu balikkkk...aku carik kije lain kangggg...

note : hyper sebab semalam terhantuk kat sofa..satu hari ni sakit kepala..hehe..

2 comments:

Unknown berkata... [Reply]

salam Rai..

sian awak tak dpt nak update blog selalu.. takdapek den nak tolong..

pasal minah tu, cuba sergah sket.. awat la tak faham2.. kojer ker ngelamun...

Unknown berkata... [Reply]

hehe..itu la..kat rumah ni hubby yang selalu guna internet...malas nak kacau aktiviti dia.. lagi pun balik kije da letih..lepas dinner terus pitam..hehe

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com