Selasa

Makan kertas

Actually kejadian ni berlaku hari Ahad aritu..Aku terlupa dah..malam tadi teringat balik.. Cerita nya begini..aku bagi buku "Ugly duckling" kat Aqil..memula memang aku nak bacakan..tapi dia duk tarik2 nak baca sendiri..aku pun bagi je dia pegang..Aku dudukkan kat riba dan aku sendiri duk baca One Piece (boleh?)


Tetiba Aqil tersedak..apalagi..kalut la aku tonggengkan si hero tu..tepuk2 belakang dia..poit..dia termuntah..Aku tengok muntah dia takde apa..Aku ingat ok la kot..Then aku larikan buku tu dari dia..dan masa tu la aku baru perasan yang bucu buku tu da ilang..Alamak..aku tepuk2..korek2 mulut dia..Malangnya..da selamat di telan anak bertuah tu..


Mula-mula aku diamkan..takut nak cakap kat Hubby..5 minit lepas tu..Aku cakap kat hubby..


"Awak tau apa anak bertuah kita da buat"

"Buat apa?"

"Tengok bucu buku ni..dia makan"

"Nape tak bagi tau awal2"


Terus panic..tonggengkan Aqil dan tepuk2 belakang dia..Aqil tersengeh riang..sebab dia ingat ayah nak ajak dia main..hahaha..Antara amaran hubby pada si anak,


"Esok tak boleh naik atas walker..baring je.."

"Tak boleh main kertas dah"


Kemudian aku senyap senyap gi search kat tenet..dan hubby pun sama! haha..

Jawapannya..jeng jenggg



Is it ok for a baby to eat paper?
my 10 month old loves to chew on paper and I am constantly taking it away from her... but does it really do any harm?
1 year ago


Additional Details
For goodness sake, calm down! Anyone would think I was feeding it to her!




Best Answer - Chosen by Asker
Its absolutely fine. Let it chow down on as much paper as it wants. After a year move it up to woodchips and by age 2 it should be able to manage a whole log without difficulty.


Hehe..malam semalam Aqil poo poo..Hubby tanya..da keluar da kertasnya..Haha..Aku tak sanggup nak belek poo dia nak check kertas tu da keluar ke belum..haha

5 comments:

Emma berkata... [Reply]

hehe... nak tgelak pun ada entry nie...

i xtau la dah brp muka surat ryan mkn kertas... biar la.. janji kuar jadi taik!!

kekeke

-mama emma-

Unknown berkata... [Reply]

Salam kenal,

anak2 kakyong pun sama.. seme dah rasa makan kertas.. sampai lunyai kertas dibuatnyer..

Ilyana berkata... [Reply]

hehe.. bole ek mkn kertas ni? asalkn dia xsakit perut dhla..

p/s: saya luffy's fan jugak!

Unknown berkata... [Reply]

mama emma,

haha..tu la..masa kecik dulu saya selalu denga org makan coin..so takde la panic sangat..still risau jugak la sikit2.. hehe..


kakyong,

salam.budak2..mmg ada waktu dia merasa guna lidah instead of tangan..hehe


Pinky angel,

nak cakap tak boleh pun da termakan..hehe..so far tak sakit perut nampak nya.. ye ke?? bes kan one piece.. haha..hubby pun suka..in fact dia yg intro luffy kat saya..kih kih..

frenneley berkata... [Reply]

kalau kertas yg ada tulisan dakwat pen.. x apa ka sis

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com