Khamis

Hari hari yang sibuk

Aku mengalami hari hari yang amat sibuk bila mana rakan sekerja aku ambik cuti selama seminggu untuk pulang ke kampung halamannya..nak patah jari jemari aku menaip, sakit tekak aku menjawab segala macam panggilan mengada-ngada...

ditambah lagi aku sibuk risaukan demam Aqil lepas kena cucuk dua belah kaki last Saturday.. 3 kali aku mandikan dia dengan air sejuk sebab risau..di mana..aku seorang ibu yang teramat degil yang delaykan pemberian ubat demam kat Aqil..walau pun paed da pesan..temperature dia akan slightly naik..so beri la ubat demam katanya..apa la aku ni..membahayakan kesihatan anak sebab degil sendiri..Apa pun Alhamdulillah sekarang da takde apa..sehari je demamnya..

so terlambat beberapa hari aku nak mengkiroku (?...err..ape yekk) yang Aqil da boleh balikkan badan..yatta...mungkin orang kata lambat sebab dia sekarang da 5 bulan..tapi aku sebagai ibu rasa sangat la happy nya melihatkan perkembangan putera cabi ku seorang itu..kih kih..

tapi acara membalikkan badan tu cuma happen limited tu 3 kali sehari..nak tengok kena ambik tiket siap2..kalau tak terlepas..haha..takpe la..untuk permulaan..punye la excited aku beritahu hubby yang Aqil da bole terbalikkan badan..Aku duk belek2 internet pasal early education untuk baby..tapi aku rasa aku prefer kaedah yang aku guna sekarang..free style..

Aku bacakan story book the ugly duckling over and over..sekarang Aqil da pandai selak sendiri buku tu..(kadang-kadang dia makan..hehe) Aku nyanyikan ABC..nyanyi lagu sambil tunjuk body part dia..bahasa melayu, arab, jepun, english..semua aku campo..rojak la perbendaharaan kata anak aku..Biar la..aci la dia tau sikit2 dulu..da besar nanti dia boleh decide bahasa mana yang dia paling suka..boleh gituu??

2 comments:

Ilyana berkata... [Reply]

bestnye.. aqil dh bole terbalikkan bdn. x sbr nak tunggu my baby pandai mcm2. dia pandai senyum pun mommy dia dah bergenang air mata. kalau pandai lain2 xtaula mcm mana. hehehe

Unknown berkata... [Reply]

Hehe..kan..da jadi ibu ni..tak saba tengok progress anak..tapi bila da besar nanti mesti rindu zaman dia kecik2 lagi..haha..

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com