Jumaat

Macam macam pasal susuibu

Ramai orang yang masih mempunyai kefahaman yang cetek tentang penyusuan susu ibu..contoh nya

(1) Saya exclusively menyusukan bayi saya tapi selalu sakit.
Aii..Superman pun sakit cik kak...Penyakit ni Allah yang tentukan..ada jugak yg Formula fed babies yang tak sakit..Takdir masing-masing..Cuma..dalam banyak survey dan juga kajian dah cakap.. kebanyakan baby yang disusukan dengan susu ibu ni kurang sakit..so tepuk dada tanya selera..

(2) Saya caeser..
Aku pun lahirkan Aqil dengan Caeser..aku ngaku silap aku sebab tak bagitau hospital yang aku nak BF Aqil..sebab waktu aku nak menyusukan Aqil..nurse bgtau Aqil da minum susu Similac.. tapi aku tetap BF kan Aqil..sambil duduk!..sebab takde sapa pun ajar aku cara nak susukan sambil baring..sakit memang sakit..tapi aku nekad gak..cam hebat je kan..kihkih..

(3) Leceh nak pam susu bila da start kije..
Bagi aku yang pemalas tahap dewa ni..Aku lagi malas nak bangun bancuh susu malam-malam buta..silap silap instead of bancuh susu..aku terbancuh kopi..kes bancuh sambil tutup mata.. lagi la nak keluar beli susu time susu da abis..rumah aku dah la duk tingkat atas sekali..

Nasib baik la so far orang yang aku jumpa mostly pro bf..walau pun kurang pengetahuan dan diorang sendiri tak menyusukan baby diorang..takde la diorang bagi alasan tak logik sebagaimana di atas..atau pun condemn aku sebab aku nak menyusukan Aqil sampai 2 tahun.. kalau tak memang kena piak..ehehe..garangnye..

1 comments:

Emma berkata... [Reply]

bagus point2 nie... & bagus jugak sbb u x penah jumpe org yg x support bf nie..

teruskan!!! chaiyok 2x

-mama emma-

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com