Selasa

Cara cara adopt anak gajah

Assalamualaikum

Seperti yang dikata oleh malaikat ketika Allah hendak menciptakan Nabi Adam.. Manusia bakal menjadi makhluk yang merosakkan bumi.. Adakah kita salah satu jenis manusia yang dikatakan oleh malaikat?

Sehingga hari ni, bermacam spesis haiwan yang dah pupus dan banyak lagi yang dah hampir pupus akibat kerakusan dan ketamakan manusia.
Satu satunya spesis dragon yang tinggal
Antara yang teruk terjejas adalah haiwan yang terdapat di negara kita macam gajah dan jugak penyu. Dikatakan bilangan gajah di hutan hutan di seluruh negara adalah hanya 1500 ekor. Manakala semakin sedikit penyu yang mendarat di pesisiran pantai Malaysia untuk bertelur.

Antara yang boleh dilakukan adalah dengan mengambil haiwan ini sebagai anak angkat. Adopt kata omputeh. Hehehe..

Korang nak adopt mana satu? Kalau Atiqah Damia mesti nak suruh adopt gajah. Dari kecik suka gajah. Bunyi gajah dia macam bunyi kerbau pun ada.. Hehehe..

Daa

7 comments:

Unknown berkata... [Reply]

As salam Rai,

Bela kucibg pun kitorang xmampu nk urus inikan pulak nk urus gajah o penyu... nnt kena lg dgn hubby, bela anak je lerrr....kihkihkih

faraherda.razalan berkata... [Reply]

Aydin suka tiger....tiger pun endangered species kan? Ikan-ikan laut pun makin pupus. Anak cucu kita nanti ade yg tak tau apa rs ikan laut gamaknya Rai...

=(

Bgs kempen ni. Elok di-spread terutama yg stabil dr segi ekonomi.

Qashmere berkata... [Reply]

Whoahh....strategi nak adopt anak gajah ni memang terbaik lah sis. Kekekeke...

HeNRieTTa JoSe berkata... [Reply]

Mcm menarik jer adopt gajah....hmmm...nnti nk buat proposal larr....

Adriannasyaz berkata... [Reply]

Beruang kola ada x?leh adopt x?nk nk..sbb dia comey..suka sgt.hehe

Unknown berkata... [Reply]

kami teringin nak adopt anak tiger..mcm comel jer..haha..

Cik Rose berkata... [Reply]

nak peguin.. hihi

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com