Assalamualaikum
Aku syukur kebanyakan masa, kami dapat pelanggan yang baik hati.. Kadang kadang aku pos lewat sehari dua pun biasanya diorang tak marah. Sesekali ada juga pelanggan yang menghiburkan hati macam kat bawah ni..
Pelanggan : Kak.. kak.. saya ni peminat korea.. kalau dah minat korea tu tentu lah teringin nak makan kimchi..
akak ada jual kimchi kan..
yang dalam gambar tu ayah saya.. (tetiba je ko ni dik.. layan je la)
Pelanggan : harga berapa
Peniaga : 400g/rm10.. postage+handling rm10
Pelanggan : ooo.. kalau macam tu rm10 je lah kan (e'eh ko tak reti kira ke dik)
Peniaga : total rm20 semuanya..
Pelanggan : nak bayar macam mana?
Peniaga : boleh bank in
Pelanggan : Macam pelik je
Peniaga : Apa yang pelik
Pelanggan : Ye lah.. bank in tu.. biasanya tipu (siapa ajo ko ni dik)
Peniaga : Kalau macam tu, boleh cod
Pelanggan : Kat mana nak ambik?
Peniaga : Shah Alam
Pelanggan : Jauh nya.. piss yo (apa la yang tetiba piss yo nye.. pening akak)
Peniaga : Biasanya kalau jauh pelanggan saya bank in
Pelanggan : Bukan patutnya barang sampai baru bank in ke.. Kalau macam ni susah la.. Nak kena suruh ayah saya..
Peniaga : Selama ni memang pelanggan saya bayar dulu baru kami pos barang..
Pelanggan : krik krik krik (apa la yang ko nak sebenarnya dik)
Nasib baik la aku ni penyabar.. Kalau hari hari dapat pelanggan macam ni.. Boleh jadi meroyan..
Mak bapak.. lain kali kalau bagi anak anak henpon tu jangan bagi data plan.. susah nak layan perangai geylong ni.. tu belum kira budak sekolah rendah sms nak beli lego.. huuuu..
Aku bukan peniaga besar besaran. Modal pun ciput je. Jadi, aku memang mintak pelanggan bayar harga barang + postage dan handling sebelum barang di poskan. Dah confirm payment baru kami poskan barang. So far, memang kebanyakan peniaga guna kaedah ni. Amat susah nak cari yang bagi barang dulu lepas tu baru bayar.
** Handling adalah kos yang kami cas untuk minyak dan pembungkusan (sampul poslaju/bubble wrap/kotak)
So jaga jaga kalau ada adik adik atau anak anak yang peminat korea tu. Jangan dok whatsapp aku mintak hantar kimchi free.. Hehehe..
Daa
Aku syukur kebanyakan masa, kami dapat pelanggan yang baik hati.. Kadang kadang aku pos lewat sehari dua pun biasanya diorang tak marah. Sesekali ada juga pelanggan yang menghiburkan hati macam kat bawah ni..
Pelanggan : Kak.. kak.. saya ni peminat korea.. kalau dah minat korea tu tentu lah teringin nak makan kimchi..
akak ada jual kimchi kan..
yang dalam gambar tu ayah saya.. (tetiba je ko ni dik.. layan je la)
Pelanggan : harga berapa
Peniaga : 400g/rm10.. postage+handling rm10
Pelanggan : ooo.. kalau macam tu rm10 je lah kan (e'eh ko tak reti kira ke dik)
Peniaga : total rm20 semuanya..
Pelanggan : nak bayar macam mana?
Peniaga : boleh bank in
Pelanggan : Macam pelik je
Peniaga : Apa yang pelik
Pelanggan : Ye lah.. bank in tu.. biasanya tipu (siapa ajo ko ni dik)
Peniaga : Kalau macam tu, boleh cod
Pelanggan : Kat mana nak ambik?
Peniaga : Shah Alam
Pelanggan : Jauh nya.. piss yo (apa la yang tetiba piss yo nye.. pening akak)
Peniaga : Biasanya kalau jauh pelanggan saya bank in
Pelanggan : Bukan patutnya barang sampai baru bank in ke.. Kalau macam ni susah la.. Nak kena suruh ayah saya..
Peniaga : Selama ni memang pelanggan saya bayar dulu baru kami pos barang..
Pelanggan : krik krik krik (apa la yang ko nak sebenarnya dik)
Nasib baik la aku ni penyabar.. Kalau hari hari dapat pelanggan macam ni.. Boleh jadi meroyan..
Mak bapak.. lain kali kalau bagi anak anak henpon tu jangan bagi data plan.. susah nak layan perangai geylong ni.. tu belum kira budak sekolah rendah sms nak beli lego.. huuuu..
Aku bukan peniaga besar besaran. Modal pun ciput je. Jadi, aku memang mintak pelanggan bayar harga barang + postage dan handling sebelum barang di poskan. Dah confirm payment baru kami poskan barang. So far, memang kebanyakan peniaga guna kaedah ni. Amat susah nak cari yang bagi barang dulu lepas tu baru bayar.
** Handling adalah kos yang kami cas untuk minyak dan pembungkusan (sampul poslaju/bubble wrap/kotak)
So jaga jaga kalau ada adik adik atau anak anak yang peminat korea tu. Jangan dok whatsapp aku mintak hantar kimchi free.. Hehehe..
Daa
12 comments:
Rai...Masih jual miso paste lagi
hahaahah dari yg lieya bace ni rai budak ni mesti budak baru nak up nie...kelako la plak..... kalo lieya mmg malas dah nak layan hehehehehehe tapi tula dugaan bisnes online kan....
lps ni aku kena mintak kos handling jugak lah, haha *tak penah caj pon kecuali kos poslaju*
:-)) huhuhu ..kaau yan.. dah tak sabar rai...
ada jugak macam tu ek...
rai...bila la nak merasa kimchi awak ni. bole dapat barang dulu baru bayar tak :p
larikkkkk
hehe..lawak je baca..agak2 umur berapa la budak ni..
@suzana zakaria, masih.. whatsapp kat 0126894617 la senang..
hehe mcm lucu jer
Tolonglah advise dia minta ayah dia bawa g seoul garden je.
Nak nak beli kimchi
Rai...hahahaha...sorry akak gelak. Kelakar...hihihihihi. Tapi kalau time tengah penat2 tetiba kena layan macam ni, akak kena tunggu cool down dulu baru layan...hahaha
Haha.. sya pun ada kak jumpa mcm ni.. tp biasalah ragam customer.. ok je..
Catat Ulasan