Khamis

Mengapa CEO yang berjaya menyertai Amway

Assalamualaikum

Majoriti orang menganggap individu yang menyertai Amway adalah manusia manusia tamak yang mementingkan harta dunia. Tanggapan begini adalah kerana mereka belum memahami sistem perniagaan Amway yang sebenarnya. Keunikan Amway.

Amway menawarkan bukan sahaja pendapatan dalam bentuk bonus kepada ahli perniagaan mereka. Mereka juga menawarkan pendapatan yang boleh diwariskan kepada anak cucu peniaga. Sedangkan, seorang CEO dalam sebuah syarikat, belum tentu boleh mewariskan saham syarikatnya kepada anak mereka sekiranya mereka meninggal dunia.

Memahami potensi ini, ramai ahli perniagaan dan individu yang mempunyai gaji berbelas ribu ringgit malah berpuluh ribu ringgit menyertai perniagaan Amway. 

Kisah benar yang sesiapa saja yang menyertai Amway pasti pernah mendengarnya. Seorang wanita yang telah menyertai Amway dan membina perniagaannya hingga ke satu tahap. Dia mati akibat penyakit kanser. Oleh kerana dia tidak mempunyai anak dan belum berkahwin, semua pendapatannya selepas kematiannya diwariskan kepada abang dan kakaknya yang tidak menyertai Amway pun. Selama 20 tahun. Dan lebih unik lagi. Pendapatan yang diperolehi oleh warisnya bertambah dari tahun ke tahun.


Jumlah bonus yang dikeluarkan oleh Amway untuk diberikan kepada waris beliau sehingga ke hari ini adalah melebihi satu juta ringgit.

Empayar perniagaan bernilai mungkin jutaan ringgit ini boleh diwariskan kepada anak. Sekiranya hari ni aku bekerja dengan gaji RM10,000 sekali pun. Lepas aku mati, anak aku tak boleh sambung kerja aku. Bahkan, perniagaan takoyaki yang aku sedang usahakan ni pun, belum tentu boleh disambung dengan baik oleh anak-anak. Mungkin akan terkubur juga nanti. Tetapi, Amway menawarkan pendapatan yang aku boleh wariskan pada anak-anak walau pun diorang mungkin tak berminat langsung nak menyertai perniagaan ni.

So, bina perniagaan Amway bukan atas dasar ketamakan, tapi adalah demi masa depan anak dan cucu nanti.

Daa

7 comments:

Kakzakie Purvit berkata... [Reply]

Dai sehari ke sehari kakak lihat Rai/Arjuna dah makin matang dgn Amway dah..

Betul memang Amway akan mewariskan kepada warisnya..

Unknown berkata... [Reply]

amway sama dengan shaklee.... dapat wariskan harta kepada anak-anak...

Najib Ariyan Ali Basha berkata... [Reply]

terima kasih atas infonya... belum bersedia nak berniaga mlm...

Unknown berkata... [Reply]

:)

HeNRieTTa JoSe berkata... [Reply]

masih setia dengan nutrilite

Tanpa Nama berkata... [Reply]

wah mmg terbaiklah rai.. dimana ada usaha pasti ada jaya kan !neway TQ ke blog KA even dah lama x menjenguk ke sini yer ..

babYpose berkata... [Reply]

Rai ni pandai sure bole, dah start enjin tu bole pederaih laju laju :)

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com