Ahad

Budak bijak

Assalamualaikum

Si nombor tiga Muhammad Aisy Thaqif yang sangat bijak. Geram tengok tau..



Yang paling aku kesalkan adalah.. Aisy adalah satu satunya anak yang aku tak susukan sampai dua tahun. Sebelum aku deliver Afiqah, dia dah tak menyusu. Bila Afiqah lahir, aku ada berkira kira nak tandem diorang berdua. Aisy pun ada mintak.. Tapi in the end aku decide untuk stop je sebab aku rasa aku tak larat. Walau pun aku tau kalau tandem akan benefit pada Afiqah.. So, sampai hari ni aku rasa sangat bersalah over decision aku tu setiap kali aku pandang Aisy.





Sungguh pun macam tu, Aisy sangat penyayang dan ambik berat pasal Afiqah. Pandai sangat bawak diri. Nak tidur, dia pandai tidur sendiri. Bila abang dengan kakak main sama diorang, dia pun main sendiri dia. Walau pun kadang kadang end up macam gambar di atas. Haha..







Sangat pandai bermanja dan ambik hati ibu ayah. Anak anak ni bila pandang diorang main, tidur aku rasa macam taknak bagi diorang besar cepat je.

Tapi bila tengok masing masing menyepah. Rasa macam nak suh cepat besar je. Hahaha.. Apa pun.. Harap, Aisy jadi manja bucuk ibu sampai besar. Aku mesti akan rindukan saat saat diorang kecik ni nanti.

Daa

8 comments:

imm berkata... [Reply]

hii cute sangat main sorang diri..:)
sangat serupa hrapan seorang ibu..kalau comei2, anak2 dok sebesar ni je boleh?
kalau dah bt sepah smpai xde tmpat nak pijak tu, terus bebel korang ni cepat2 besar mami x larat nak kemas menan korang hahahah..

SalbiahM berkata... [Reply]

comelnya aisy..mesti syok anak ramai ni :)

Unknown berkata... [Reply]

Kesian aisy...ibu memang!!

Mak Wardah berkata... [Reply]

comel....rai kita pasti rindu saat kecil.mereka. dah besar mereka sibuk dgn urusan sendiri.

saniahibrahim berkata... [Reply]

anak2 memang cepat membesar...satu hari nanti kita rindu saat2 ini

AtieYusof berkata... [Reply]

Bila depa membesar mesti kita rindu zaman kanak2 dorang.. hehe
moga Aisy mebesar dgn sihat & bijak..:)

sal ya berkata... [Reply]

bila dia kecik dan ada lg adik kecik mmg la dia pandai bwk diri.

Mar Mansor berkata... [Reply]

pandai abg aisy ni..seronok pula bila tengok anak2 rai ni..

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com