Jumaat

Idola dan bestfriend

Assalamualaikum

Antara rutin mingguan aku adalah telefon idola dan teman baik aku. Sapa lagi my mom lah. Hari ni rekod borak hampir sejam. Panas telinga telinga. Hahaha.. Bermula dari berborak benda biasa biasa pasal makan, kesihatan, sampai la bab memasak. Macam anak anak orang lain, aku juga sangat suka dengan masakan mak. Dari kecik kami adik beradik jarang sangat makan luar. Dan sampai hari ni, kalau balik Johor tu kami tak tau nak makan kat kedai mana yang sedap sebab kami memang tekun dan setia makan di rumah yang confirm tau sedap. In fact, dok Shah Alam pun aku bukan tau sangat tempat mana makan sedap.

Sebenarnya bila dah berkahwin dan ada anak ni, aku rasa aku lagi rapat dengan mak. Memanglah mak bukan jenis memanja manjakan aku. Tapi most of the time, mak adalah orang yang sentiasa cuba faham situasi aku dan menyokong aku selepas shujin. Of course la teman sebantal yang lagi faham sekarang. Kan shujin yang tengok aku hari-hari. Degil aku pun dia dah tau sangat. Hehehe..


Gambar culik dari FB kakak ku.. Tepi tu adik lelaki
Aku harap bila anak-anak besar nanti, aku akan jadi ibu yang macam dalam ingatan aku pada mak. Jadi idola dan kawan baik pada anak-anak. Tempat diorang meluahkan masalah dan perasaan. Maklumlah.. Aku ni garang. Aku rasa mak pun tak garang macam aku. Hopefully perangai garang garang ni tak berlarutan sampai diorang besar. Hehehe..


Ni kakak saya.. Done terawikh kata mak.. kakaka..
Bulan puasa ni belum dapat berbuka puasa dengan mak. Insya allah kalau ikut plan sama ada weekend ni atau minggu depan. Ikut budi bicara shujin lah. Aku hantar proposal je. Tahun ni raya dengan family shujin. So, puasa ni kena lah balik berbuka dengan mak ayah.

Yey hari ni Jumaat~~

Daa

12 comments:

PetakBunga berkata... [Reply]

sediah tak x dpt raya kt kg sendiri?
aku senegeri.. tp raya kg aku.. sb mak dia dah xde.. bolh gitu.

Mar Mansor berkata... [Reply]

tahun ni giliran saya..excited nak cuti raya lama..

Zai Zamree berkata... [Reply]

dl x rapat dgn mak tp lps kwen br rapat.abg2 pon wlaupon dh kwen tetap jugak nk singgah umah mak mkn klau diorg free sbb mskan mak paling sedap

babYpose berkata... [Reply]

oh sama la kita raya dgn in law this year. mak bapa rai muda lagi, bestla kakak bole terawikh dengan mak. ni cawangan2 kedai curtain http://store.mk.net.my/site/index.php?cat=11

Syamimi Saad berkata... [Reply]

Asslmkm.. Sy pun sjak dduk dgn suami krap tel mak.. Sembng pling tdak pun msti stgh jam. Tak fikir pun nti krdt hbis ke apa. Sbb mak pnting dlm hdup kita bila dh berjauhan.
Sy thun ni thun ptma rya dgn suami. Balik kg suami dulu. Rya kedua bru blik kmpung mak.. Nk tunggu bersalin blik umh mak.. Hehe.. So kasi can kat suami..

Kakzakie Purvit berkata... [Reply]

Seronok kalau masih ada mak kan Rai.

Kakak sejak kawin tak pernah hari pertama raya di rumah kakak sebab keluarga kakak ramai berbanding keluarga abang 2-3 org aje. Itu yg kesian. Bapak kakak kalau tak ada satu atau dua anak dia tak perasan pun sebab belah kakak ramai termasuk sepupu kakak yg dah jadi anak bapak lagi memanglah meriah...

Mimie berkata... [Reply]

bagusnya rapat dgn mak n adik bradik lain...

uncle gedek berkata... [Reply]

garang ada tak sampai mengaummm...?

Aty Fared berkata... [Reply]

rindu sangat kat arwah mak.. mak saya pon macam kawan baik saya dulu.. borak tipon hari2... pulak tu berjam2.. oohh rinduuuu....

Dr K berkata... [Reply]

shujin kampung kat mana?

sitiezahim berkata... [Reply]

Salam ramadhan rai... Mmmm betul saya pon sama, lepas kawin n ada anak mmg bertambah sayang kat mak.. Hehehe.. Btw kalau raya umah mertua, tak balik raya langsung dah ke umah mak sendiri?

HeNRieTTa JoSe berkata... [Reply]

Rietta pown rindu mak....
Sj cabar dri sndiri...puasa thn nie..tiap hr ahad mesti blk bbuka dgn mak, shur, dan lpas sahur drift trus ke opis...

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com