Sabtu

Tips meningkatkan pendapatan blog dari Nuffnang

Assalamualaikum

Ramai yang baru dengan Nuffnang, atau even dah lama post Ads Nuffnang kurang jelas cara macam mana nak tingkatkan pendapatan dari Nuffnang. 

Hari ni dapat tips secara langsung dari Nuffnang. So ini memang jawapan bocor la kan. Hehehe..

Cara-cara untuk meningkatkan trafik blog anda. 
(1)Minimum 20 views setiap hari. 
Anda boleh mensasarkan untuk mencapai 100 views setiap hari jika trafik blog anda melebihi 20 views setiap hari. 20 view je dah boleh dapat CPUV rupanya.. Rugi kalau korang ada ratus ribu UV tapi tak dapat kempen iklan tau..

(2) Pilih susun atur blog yang memberikan ruang untuk unit iklan! 
Nuffnang mempunyai 3 jenis unit iklan yang anda boleh letak di blog anda iaitu leaderboard, skyscraper, dan large rectangular. Kebanyakan pengiklan akan memilih unit iklan leaderboard dan skyscraper, oleh itu kami mencadangkan supaya anda memastikan blog anda mempunyai ruang untuk unit tersebut. Untuk maklumat lanjut berkaitan dengan saiz and penempatan unit iklan, sila log masuk ke Nuffnang dan klik "Add ads".

(3) Pastikan Nuffnang mengetahui apa jenis blog anda! 

Pada masa anda berdaftar dengan Nuffnang, anda dikehendaki melengkapkan kajian untuk memilih kategori blog anda. Dengan ini, ia membolehkan kami untuk mencari blog yang sesuai untuk kempen iklan yang berkenaan.

(4) Memahami pembaca blog anda. 
Dengan memahami pilihan pembaca blog anda, anda boleh mengetahui bagaimanakah pembaca anda akan bertindak terhadap iklan dan jenama yang ada pada unit iklan blog anda. Iklan Nuffnang adalah disasar kepada kategori atau golongan yang berkenaan. Justeru itu, pilih kategori yang sesuai untuk blog anda, bukan sahaja akan membolehkan kami untuk memperuntukkan iklan yang sesuai kepada blog anda, malahan dapat menambah pendapatan blog anda.

(5) Pengiklanan banner Nuffnang. 

Nuffnang akan memapar iklan di unit iklan yang ada pada blog yang telah berdaftar dengan Nuffnang. Unit-unit iklan tersebut membolehkan kami mengukur trafik blog anda, dan pada masa yang sama dapat mengiklankan di blog anda. Dengan cara ini, anda akan mendapat pendapatan. Walaupun anda hanya dikehendaki meletak salah satu unit iklan di blog anda, tetapi lebih banyak unit iklan yang anda letak, semakin tinggi peluang blog anda akan dipilih untuk kempen iklan yang berkenaan.

Last but not least.. Rajin rajin update blog. Jangan jadi macam aku.. Wooowooo...

Daa

10 comments:

Mimie berkata... [Reply]

TIps yg bagus..thanks sharing...

IntaNBerliaN berkata... [Reply]

a'aa kedudukan banner iklan yg betoi tu pentig kan

PetakBunga berkata... [Reply]

Kena byk beljr lg ni..
Xde hasil lg nuffnag ni

Nizam.Ariff berkata... [Reply]

Aku dah patah hati sbb dah 5 tahun dgn nuffnang tapi tak dpt2 RM10k sebulan mcm org tuu...
Haha

Mar Mansor berkata... [Reply]

tips yang membantu..apa2 pon terima kasih nuffnang..erkk

Tie HT berkata... [Reply]

terima kasih kongsi tips berguna ni rai :)

Unknown berkata... [Reply]

Tq makcik...kena rajin lg neh!!

adam berkata... [Reply]

thanks for sharing. info yang amat berguna

uL Nida berkata... [Reply]

info yang menarik untuk saya.. bila la nak dapat income mcm tu.. huu

Unknown berkata... [Reply]

If nk order utk mkn mlm ... Boleh call on the sport ke...contoh sekarang

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com