Ahad

Mana panah?

Assalamualaikum

Semalam borak dengan schoolmates kat wassap pasal belajar memanah. Aku story la kat shujin masa makan. Bajet konon nak bagi Aqil belajar memanah. Tapi kos peralatan macam busur panah dengan anak panah nak cecah RM1k. Sangatlah mahal bagi kami.

So, cerita tu berlalu macam tu je. Tapi si shujin boring agaknya.. Dia pun start merapu. Haha.. Perhatikan dialog dia okeh..

Shujin : Kalau yang batang dengan tali tu kita panggil busur panah, batang batang tu panggil anak panah, orang yang memanah kita panggil pemanah. Semua kata akar panah. Tapi yang mana panah?

Dia tanya aku.. Aku diam jap, pastu aku jawab..

Aku : Cuba awak tanya anak panah. Bapak ko mana? Dah nama dia anak panah, mesti panah tu bapak dia (sambil gelak gelak)
Shujin : Pastu anak panah jawab. Bapak aku dah mati. Anak yatim
Aku : E'eh.. Kau ni anak panah ke anak yatim. Cakap biar betul betul.

Hahaha.. Kitorang pun gelak dengan lawak pagi merapu hasil dari dialog di atas.

Nampak sangat laki bini tengah boring takde topik perbualan. Hahaha..

Happy sunday. Esok Monday jangan biru biru ye.

Daa

7 comments:

Nizam.Ariff berkata... [Reply]

Soalan yg bagus...!

HeNRieTTa JoSe berkata... [Reply]

Heheh....kesian anak panah jd mangsa soalan....

HeNRieTTa JoSe berkata... [Reply]

Heheh....kesian anak panah jd mangsa soalan....

Mar Mansor berkata... [Reply]

anak panah pon jadi bahan gelak..

Sheila Salim berkata... [Reply]

Assalamualaikum kak rai, hehehe singgah menabung darlie sini..

t.a.t.a berkata... [Reply]

@Nizam.Ariff

Rai, memang kau tak dapat jawapan yang sebenar la ye?

emarieys berkata... [Reply]

anak panah jadi lawak suami isteri memang sah tahap kebosanan sangat

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com