Isnin

Penapis air tambah aura

Assalamualaikum

Satu ketika dulu, aku penah tuliskan entry pasal b*llsh*t water. Dan ramai pulak tanya aku apa pendapat aku pasal penapis air yang menambah nambah aura. Takmo bagitau brand.

Suka aku mengingatkan dan berkali kali aku nak ingatkan lagi. Fungsi penapis air adalah untuk menapis dan merawat air. Bukan convert air tu jadi ubat. abeh la doktor tak boleh cari makan kalau air boleh jadi ubat segala.. Ianya untuk tapis segala bala bahan cemar dan merawat air dengan merencatkan pertumbuhan virus dan bakteria bawaan air.

Kalau orang tanya aku, apa penapis air terbaik. Jawapannya mudah.

Air yang boleh tapis paling banyak bahan cemar dan keep mineral baik dalam masa yang sama.

Which is obviously bukan air reverse osmosis.

Dan ramai pulak tanya. Macam mana kalau penapis air tambah aura?

Puhhh..

Soalan aku
(1) Apa study yang menunjukkan aura boleh dimasukkan ke dalam air. Kita tak nampak dengan mata kasar, but there must be a way untuk tunjukkan bahawa ianya wujud dan boleh dipindahkan dari satu objek ke satu entiti lain. Kalau aura tu wujudlah kan. Macam gas, kita tak nampak gas oksigen, gas hidrogen.. Tapi ada eksperimen untuk menunjukkan bahawa gas tu wujud di sekeliling kita.
(2) Mana study yang kata kalau aura dalam air tu kalau ditelan boleh sembuh segala penyakit? Testimoni tak jalan der.. 

Jawab dua soalan ni dulu. Lepas tu datang sembang kat aku pasal penapis air ada aura.

Aku check website pasal penapis air yang bubuh aura ni. Katanya 7 langkah penyembuhan dengan air ada aura dia. 7 langkah tu, kalau tak payah minum air dengan aura pun menjadik bro. Tak caya ko cuba. Unless kalau ko minum air RO la. Kencing banyak tapi badan kering.

Honestly, aku rasa orang kata lebih sihat lepas minum air aura ni semua placebo effect je. Still.. Tak tau la kan.. Ramai orang kata aku bukan pakar air. So apa aku tulis bukan valid pun.

Apa pun.. duit nak spend duit korang.. Kesihatan tu masing masing punya.. Just ingatan dari aku.. Hati hati dengan manipulasi penjual penapis air yang kurang beretika ni..

Terpulangla..

Daa

17 comments:

Suria Amanda berkata... [Reply]

setuju...kena hati2 dengan penjual yang buat promosi dari rumah ke rumah tu...sengal sungguh..siap boleh bg trial 2 minggu...dah 2 minggu dtg balik bawak borang paksa2 kita beli..ko suruh try je kot...dah try 2 minggu ko amik la balik...hahaha....

mayangbakingmadness berkata... [Reply]

memang byk jual air camgini.. mahal pun satu hal gak...

Fazlina Ridzwan berkata... [Reply]

hahaha..agreed sesangat dgn Rai...pendapat memasing la kan...akak pakai bio aura, tu pon sebab nak tapis air yg kotoq sgt masa dok kuarters jln duta dolu...tp sejak pindah mai dok putrajaya nie, tabung tu xyah cuci kerap sgt pon....x kotoq pon...walaupon ada penapis, tp air tetap kena masak...x mcm setengah org, tau men tadah jee air dr penapis tu...

QasehnyaRania berkata... [Reply]

betul tu kak..
sy kalau mcm ni smbng kat pintu je buat muka kering. malas nak layann

Bunda_nora berkata... [Reply]

salam ziarah,

bunda jarang nak melayan penjual2 datang rumah ni..

Kakzakie Purvit berkata... [Reply]

Tambah aura!! kakak gelihati jugalah Rai hihi...

PetakBunga berkata... [Reply]

percaya dengan kewujudan tenaga. tidak boleh dicipta dan dimusnahkan.. tetaoi boleh bertukar dari satu bentuk ke bentuk tertentu..
getaran tu mungkin dikatakan aura.

Unknown berkata... [Reply]

banyak isu yang rai tulis pasal penapis air.. mostly agreed dengan pendapat rai.. hehe..
saya memang tak boleh minum air masak yang tak ditapis... mesti kena air mineral.. dah pakai jenama Waters Mineral Pot lebih 20 tahun.. setia dengan yang ini jer... heheh...

ayunidati berkata... [Reply]

saya pun setuju...

Chik Att berkata... [Reply]

CA tengah cari penapis air. Penapis yg lama dah buang.... Beli dkt 2000 ... nak tukar katrij pun ... dkt 1500 ... huhhh
Ni dok pusing cari tak dapat2 lagi ...

Unknown berkata... [Reply]

@Chik Att, sayangnya cik att buang.. penapis air lama tu ada masa kami akan ambik untuk recycle.. ada la nilai sikit dari buang tak dapat apa kan..

t.a.t.a berkata... [Reply]

Minum air boleh tambah aura? haish. wayang je tu.

nak aura baik? senang aje. minum air sambil selawat. hati kena ikhlas selalu, fatihah kursi kena amalkan sentiasa. haa aura la tu.

kan rai kan?

Dr K berkata... [Reply]

senang aja nak tambah aura...
rajin2 ambik air semayang..
rajin2 zikir & baca quran..
rahsia ni dah 1400 tahun bocor :P

HeNRieTTa JoSe berkata... [Reply]

Btul tu akk...dorg klu nk jual barang..adoi la...ayat power sgt...kdg kdg kita nak berhujah pown ssah...dorg yg pndai..

isabelle frankly berkata... [Reply]

ya betolll. placebo effect.
nak nak org2 tua kat kampung. buta2 je kena kelentong.
dgn mcm2 penyakit org tua, tetiba je rasa mcm best air tu. konon.

Unknown berkata... [Reply]

dari apa yg saya tahu, aura mmg wujud, malah kita pun boleh nampak aura tp kena byk berlatih la..ada caranya..cuma yg masukkkan aura mcm tu sy xtau.. tp perubatan berdasarkan aura sy tau..sbb sy pnh belajar sikit2 dulu..

yg lain2 tu wallahu alam...:)

Mar Mansor berkata... [Reply]

salesman penapis air asik call asben jek..lastly..kena sound direct dgn saya.."takpe, kalau saya nak beli nanti saya pandai la nak carik."

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com