Isnin

Nak saman Samsung

Assalamualaikum

Wajar tak aku saman je Samsung punya service center.

Aritu kitorang hantar tablet shujin ke Samsung punya service center sebab lepas update apa tah tetiba bateri takmo cas. Since masih dalam warranty kami hantar la ke pusat service Samsung yang kat tepi Federal Highway tu.

Masa nak hantar tak back up sebab kalau ikut apa yang dijanjikan adalah diorang takkan delete segala bala data dalam tu without our knowledge.

Hari ni. Diorang call. Tablet da siap.

Shujin pergi pick up. Dia call aku. 

"Tablet macam baru, kecuali bateri cuma ada 17%"

Aku supposed nya happy la kan.

Tettt!!

Macam baru tu sebabnya segala data kerja, business dan gambar yang penat lelah shujin dalam tu dah hilang!!

Macam baru sebab segala application yang FREE dan yang DIBAYAR tu dah takde. Tinggal yang basic je.

Aku memang dah rasa macam nak mencarut je dalam telefon. Nasib baik bukan aku yang pergi. Skang ni aku memang berkira kira nak mintak lari pergi sana je. Tolong mengamuk.

Seriously. Kalau takat nak reset balik jadi default punya setting shujin pun reti buat. 

Aku suruh shujin masuk balik pergi ngamuk kat Manager dia. Bangang kan.

Aku memang rasa macam nak saman je.

Boleh tak?

Ingat berita semalam da final challange dah.. T_T

Daa

13 comments:

Irfa berkata... [Reply]

oh pulak dah.tetiba risau kalau tab kami pun buat hal.dahla tab tu jd menan anak2..abis bateri caj,abis je caj...jgn rosak dahlah

Unknown berkata... [Reply]

slow talk sikit kat mereka2.. customer come 1st!

Qashmere berkata... [Reply]

Kawan saya di FB pulak mengamuk Samsung service centre sebab Flat Screen ada prob. Service agent janji nak datang tak jadi datang. Mengamuk bermakian dia..Pregnant plak time tu. Dia dah amik cuti 1 day. Sehari tak datang..kata nak datang esok. At least call la customer kata tak jadi dtg...sampai ke petang tunggu apa pon takde..


MAY berkata... [Reply]

blh saman ke..tak pyh report ke pihak atasan dulu?

Cikgu Ma berkata... [Reply]

kalo saya pon bengang nih...

Nieda Ramly berkata... [Reply]

adu kat Hal ehwal pengguna .

HeNRieTTa JoSe berkata... [Reply]

Rietta masa phone yg bukan samsung dlu..mmg dia gtaw soh back up siap siap...dorg akan format bru....

Unknown berkata... [Reply]

apa lagi hantar email and complaint letter biar pihak management diorg tau..

Ujie Othman berkata... [Reply]

Mmg geram..tapi susah sikit sbb tak de sign surat/form masa hantar tu kan? Tapi boleh try, at least jd pengajaran kat mereka.

sitiezahim berkata... [Reply]

kesiannya..customer service kat msia mmg hampeh la...huhuhu

adyna AB berkata... [Reply]

memang sakit hati kan..saya terkena ngan seng heng.. nak htr repair keypad,dia suruh renew member card..then netbook ada warranty lagi..dia ckp kena bayr.. baik tak payah renew member kalau ada waranti pun kena bayar ,mmg tak hingin beli kat sini lagi

Mulan berkata... [Reply]

Happy 2013...!!! Happy & healthy selamanya..!!

Saman je.. Barang kita beli dgn duit.. Hehehe..

LYAfrina berkata... [Reply]

leh je wak aduan dulu ..mesti samsun tu ade pusat aduan kan...

selamat tahun baru dear

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com