Isnin

Mencekik

Assalamualaikum

Teringat perkataan dalam cerita P. Ramlee. Mencekik = Makan. Hehehe..

Kononnya aku nak buat roti hari Sabtu aritu. Kalau kek macam tak berapa nak laku sangat walau pun kek lagi mudah. Tetiba aku sebut je donat. Si Pencinta Donat aka shujin, terus bersinar je mata dia. Tak sampai hati nak menghampakan. So buatlah donat. Tertunda lagi lah gayanya gralic bread dengan hokkaido milky loaf (resepi kutip dari blog Anamarza)

Ye, aku tau huduh donat ni
Pasal membentuk bentuk ni aku memang fail. Jenuh pujuk shujin belikan penerap donat tu. Haihh.. Sebenarnya tak jumpa lagi.

Donat lembut gebu
Aku rasa tiap kali aku buat donat aku guna resepi lain lain. Hangin je shujin sebab dia kata resepi yang aku guna sebelum ni ok dah. Hehehe.. Sebenarnya aku lupa aku ambik resepi mana masa tu. So tiap kali nak buat kena google. Pandai sangat tak bookmark buat apa tah.. :P

Yang pastinya donat kali ni sedapp.. Tak payah letak gula pun da sedap.
Yang ni untuk simpan
Dapat dua dulang. So sedulang aku simpan untuk frozen. Padahal simpannya tak tara mana pun. Pagi tadi da goreng buat sarapan.

Nyumm..

Daa

15 comments:

wakgelas berkata... [Reply]

wak tengok pon sedap jugakk.. ehHHE

IntaNBerliaN berkata... [Reply]

sama cam saya, setiap kali nak buat, setiap kali tu lah google... lps tu mulalah hubby kata, yg sblm ni lg ok... cam hubby rai la gak.. hehhe

Kakcik Seroja berkata... [Reply]

Yang penting, menjadi dan sedap. :)

faraherda.razalan berkata... [Reply]

Larat betul le menguli. Donut pun mmgh fav sy. Kat sini, sebiji donut - 50sen. Sedih tol.

NM03 berkata... [Reply]

ai like donut!

Kakzakie Purvit berkata... [Reply]

Kakak pun suka yg tak bergula sebab kakak suka cecah dgn sambal tumis sedap tau Rai..

♥MAMASYAZA♥ berkata... [Reply]

nak resipi boleh

Irfa berkata... [Reply]

suka makan donat
buat tak penah lagi.hehe
pemalas agaknya aku ni

cheryna zamrinor berkata... [Reply]

Dah tak boleh makan nieh. Badan macam belon:(

Tp rasanya Rai punya donat...Kak Sha lupakan kot belon dulu? Hehehehe.

Unknown berkata... [Reply]

senyum sampai ke telingalah shujin, rai masak makanan kegemarannya :)

Tanpa Nama berkata... [Reply]

rasa x penting, janji rasa sedap hehe

Tanpa Nama berkata... [Reply]

silap2 "rupa" x penting janji rasa sedap kih3

Jna marcello berkata... [Reply]

ni pun fevret jugakk..
NAKKKKKKKKKKKKKKK

QA's ~ mamapapa berkata... [Reply]

wahhhh!!!pandai Rai buat donut..:) takpe,rai..rupa tu no 2 ,ehehe!! tapi takla buruk pun :)

sal ya berkata... [Reply]

kekal dgn resepi yg satu. jarang google kecuali resepi tu tak tulis kat mana2.

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com