Khamis

Vitamin Supplement : Baik atau buruk

Assalamualaikum

Zaman sekarang ramai orang dah mula aware tentang kebaikan mengambil vitamin tambahan dalam bentuk supplement tablet. Tapi, ada pula kajian yang mengatakan bahawa vitamin supplementation ni sebenarnya tak membawa kebaikan, malah ada pula kajian yang mengatakan bahawa ianya berbahaya.

So.Korang rasa?

Insya allah aku share pendapat aku later. Pagi ni sibuk dengan kerja kerja pengkeranian kejap. Ngecopppp~

Nota kaki: Alhamdulillah kerisauan dah berkurang. Semalam shujin belanja nasi kerabu dengan keropok lekor. Beli kat pasar malam je. Tapi the thoughts yang count kan. Ada berita disebalik kerisauan aku tu. Nanti aku share kemudian. Belum sedia lagi. Thanks pada yang sudi beri komen semalam & yang bagi kata kata perangsang. Insya allah aku akan balas kunjungan petang nanti.

Daa

10 comments:

faraherda.razalan berkata... [Reply]

Entri awak kali ni berepisod. Bt sy tak sbr nak tau ape kesudahannya.

wahida berkata... [Reply]

aku pun nak komen sama mcm fara kat atas ni...

Anamarza berkata... [Reply]

ada baik ada buruknya , even supplement yg dikatakan dibuat dari sumber semulajadi kalau tak betul caranya boleh memudaratkan kita juga , contoh kita ambil vitamin tapi tak minum air secukupnya tak kena gaya boleh rosak buah pinggang

aizamia3 berkata... [Reply]

ntah.. tak pernah lagi amik supplement..

Mulan berkata... [Reply]

alamak kena setepek... i beli supplement ikut orang tapi kalo 30 tablets tu 4 bulan baru habis.. amik 1-2 times a week sbb asyik2 lupa & takde la bergantung harap pd pills semua tu.. sesaja ikut2 orang asalnya.. ceehh, me so not smart one..

Dr K berkata... [Reply]

saya sendiri tak ambik supplement, walaupun almost hari hari bagi patient supplement..ahahaha

Liza Razak berkata... [Reply]

kalau makan secara berlebihan, mungkin ada side effect kot. x tau pulak saya kalau makan supplement ni berbahaya

mummY daniSha berkata... [Reply]

pernah jugak terbaca,supplement x bagus sgt..yg bagusnya kalau amek dr yg semulajadi mcm buah2an...tp wallahualam...x taula sejauh mana kebenarannya

tp supplement yg aku amek,alhamdulillah nampak kesan...huuu

risau apa zai..napa aku x nampak post ko risau hehee

Tanpa Nama berkata... [Reply]

namapun supplement je.. klu rasa2 x diperlukan .. then x perlulah ambil amalkan pemakanan sihat cukup lah

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) berkata... [Reply]

ila makan herbatussauda sekarang nie

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com