Jumaat

Terima kasih Malaysia...yahoooo...sayangg Najib..

Assalamualaikum

Sayang betul lah aku dengan staf staf kat LHDN. Aku baru buat efiling lebih kurang dua minggu lepas (9hb March - kewajipan). Semalam duit tax return tu dah selamat masuk dalam account aku. Macam ni lah kita nak.. Efficient.

Actually aku panic setengah hari semalam sebab amount tu tak sama dengan yang aku claim. Lebih 70 sen. Surat pun takde sampai kali ni. Last year surat pemberitahuan sampai dulu, seminggu lepas tu baru cheque sampai. Tak tau pulak kali ni dia nak bank in pulak. Amount lain pulak tu. Kelam kabut aku call Maybank. Yelah kan. Tiba tiba duit masuk kat akaun tak tau dari mana. Memang happy. Tapi buatnya duit orang salah masuk ke apa. Tak ke niaya nanti.


Apa pun alhamdulillah..Rezeki anak-anak ni.

Haa..sapa belum buat tax filing baik buat cepat. Jadi lah warganegara bertanggungjawab macam aku. Kahkahkah. Dapat duit dan dan bertanggungjawab kan..

Daa

7 comments:

Irfa berkata... [Reply]

belum isi lagi la..tak layak mencarum pun so tak berangan la lhdn nak bank in aku duit :)

faraherda.razalan berkata... [Reply]

Wah! Tak sangke efficient mcm tu! Klu mcm nie, bestlah! Adekah disebabkan pilihanraya nak dkt? (soalan klise menjelang election! wahahahah!)

Kakzakie Purvit berkata... [Reply]

Cukai lebih bayar since last year dah cepat dapat tapi kakak punya tahun ini belum buat lagi. Borang BE dah sebulan lebih kakak terima.

Comot makan apalah si comel-comel tu..:)

mummY daniSha berkata... [Reply]

x dpt lg pun huhuuhu..=p

Cik Ina Do Do Cheng berkata... [Reply]

cik ina gaji sikit, belum kena potong income tax.hurmmmm ko mesti gaji banyak , dah kena potong income tax.

Asmara berkata... [Reply]

haha.. standard la kak rai, dpt duit dan2 bertangungjwb gitu. selamt lg la taun ni x kene tax. blik keje nnti siaplah tahun depan. huhu..

Prettywrite berkata... [Reply]

nak syg najib gok ah walaupun yana warganegara tak bertanggungjwb..ahaha

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com