Khamis

Seminar dua hari macam-macam ada

Assalamualaikum

Weekend aritu aku dengan shujin join satu seminar (kali ni kena bayar..huhu). Banyak speaker yang bercakap masa seminar kali ni. Maklumlah dari pukul 2 petang sampai ke pukul 10 malam. Yang lebih menariknya, kebetulannya birthday isteri penganjur tu jatuh pada hari seminar tu berlangsung, diorang pun ambik kesempatan sambut time tu. Dan sesiapa yang birthday nya jatuh bulan September dan Oktober pun boleh menggedik atas pentas tiup lilin kakak tu. Termasuk la aku. Hahaha.

Antara topik perbincangan yang paling menarik minat aku macam biasalah topik berkaitan dengan kesihatan dan apa-apa yang bersangkut paut dengannya. Yang lebih menarik lagi, yang datang bercakap tu pun bukan calang-calang orang.

Seorang pakar neurology dari University Malaya (Ala pakcik yang biasa aku memang join talk dia..hehe). Aku siap sempat bergambar dengan dia. Gediks tak gediks aku. Hohoho.

Sempat gak aku beramas mesra dengan pakar kulit dan pakar bedah injap jantung kat situ. Untung diorang ni tak sombong dan tak kedekut ilmu.

Penat memang penat. Kalau weekend, siapa pun nak rehat. Balik je dari seminar tu aku terus sakit-sakit badan, batuk, selesema. Tapi aku rasa berbaloi dengan segala apa yang aku dapat sepanjang seminar tu berlangsung. Kalau ada masa nanti aku share topik panas masa seminar tu.

Nota kaki kanan : "Are you willing to give up who you are for what you can become?"
Nota kaki kiri : Aku rasa aku nak lay low buat sementara waktu memandangkan aku tak boleh nak reply komen, tak boleh nak baca cerita kawan-kawan blogger, cuma boleh update je. Macam tak adil la kalau orang datang baca dan bagi pendapat pasal kisah yang aku tulis tapi aku tak pergi baca diorang punya kan...Kat rumah memang aku tak sempat nak berbelog. Rabu dengan Jumaat ada kelas malam. Hari lain nak spend masa dengan anak-anak. Weekend penuh aktiviti. So doa doakan lah management bersimpati dengan aku bagi aku bukak blogspot semula. Sedih rasa hati..Huhuhu..Peliknya blog yang guna domain sendiri boleh pulak aku bukak macam blog Anamarza ni. Tak adil betul kan..

P/S : Pemenang yang belum email aku sila email cepat kalau tidak aku bagi hadiah kat orang lain pulak. Hoho.. Setakat ni dapat email dari Joel Leslie je.

[UPDATE] - Betapa zaman batunya aku..aku boleh baca komen sebab ada notification sampai kat email, boleh update blog guna email. Yang tak boleh adalah BW dan reply komen. Harap menjawab soalan dari Tini. Seminar tu pulak mostly pasal kesihatan dan pasal pencemaran air dan udara. Sangat menakutkan.

Mas, bukan sambung belajar. Saje ikut kelas PERCUMA. Takde dapat sijil ke apa pun. Cuma dapat ilmu je.


Daa

8 comments:

misya berkata... [Reply]

sakit tak pe janji dapat ilmu kan hehehe

Irfa berkata... [Reply]

moga cepat baik dan moga kembali aktif berblog,i mean boleh komen dan jawab komen

mummY daniSha berkata... [Reply]

kelas malam?ko sambung stadi ek...

Nini Hartini berkata... [Reply]

seminat tentang aoa eh? rajin betul ikut seminar.

so, rai blh ke baca comment readers?... atau rai cuma blh update blog je tanpa dpt baca comment?..

syuxer berkata... [Reply]

bagus seminar ini..coz ada ilmu yang berguna untuk dimanfaatkan..:)..berbanding gi konsert ntah pe2 hehe..

Cik Ina Do Do Cheng berkata... [Reply]

rajinnya rai menyeminarkan diri.dapat ilmu tu. nanti cik ina email lupalah,, jangan marah ye.

Miecyber berkata... [Reply]

Omoshiroi desnee....:D


Bahasa Melayu VS Nihonggo(Bahasa Jepun )

Nini Hartini berkata... [Reply]

kalau boleh okey lah... setidak2nya ada komunikasi antara kita..

wahh rajinnya gi seminar mcm tu. hihi

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com