Isnin

Hotel Jelai @ Bandar Ikan Patin Temerloh Pahang

Assalamualaikum


Weekend aku ke Pahang. Bukan suka-suka. Bukan saja-saja. Ada urusan perniagaan cewah! di Jengka. Sepatutnya bertolak pagi Sabtu. Oleh sebab, ada bahan yang tak siap lagi pukul 5 petang baru bertolak. Sampai di Jengka dah nak masuk magrib. Kami singgah berbuka puasa dan solat maghrib di masjid banda Jengka.

Kemudian terus ke tapak ekspo dan pasar malam minggu. Sempat beli bunga api warna warni untuk Aqil dan Damia. Excited habis. Masa tu jam da pukul 10 lebih. Aku tau kalau nak drive balik memang tak berbaloi sebab urusan masih belum selesai lagi. Takkan esok nak datang balik. Kerja gila! Aku pun pujuk goshujin sama menginap kat mana-mana hotel. Memandangkan anak-anak pun dah lama tak duduk hotel.

Kat area Jengka banyak kedai yang ditutup pada waktu malam. Barangkali sempena ramadhan. So kitorang pun ambik keputusan cari hotel kat area Temerloh, dekat dengan rumah kawan dia. Sepatutnya ada janji dengan kawan goshujin sama nak jumpa. Tapi entah kenapa bila shujin call dia kata dia kat kampung mertua pulak. Pasrah jugak la sebab dah plan.

Sampai kat Temerloh terus check in kat Hotel Jelai. Standard room rate RM88. Boleh pilih nak katil queen ke 2 katil single. Mula-mula ingat nak ambik yang queen je. Senang ramai-ramai tidur atas tu. Tapi goshujin sama kata ambik 2 katil single. Bila cantum jadi lagi besar. Sahur disediakan.

Bilik size biasa. Ada astro channel ESPN dengan cinemax. Aku tak minat sports channel. Mabuk apa 24jam tengok sukan. Hahaha.. So aku tengok cerita 30 days night - the dark days kat cinemax. Anak-anak super excited. Masuk je bilik Aqil baling gelas kaca atas lantai. Nasib baik gelas tu dalam plastik, kalau tak habis terabur kaca. Adik pulak tabur maruku atas lantai. Mandi dengan hot shower. Super excited kuasa dua. Taknak keluar pulak dahhh.. Puas pujuk. Keluar lepas tangan kaki habis kecut main air lama sangat. Lepas tu Aqil main dengan sliding door. Hadeii.. Damia pulak jalan sana sini, tengok-tengok kaki luka. Taktau la kena apa. Aku cari jugak takut-takut ada kaca sesat tapi tak jumpa.

Lastnya aku rapatkan katil. Ambik Damia, susukan sampai tertidur. Aqil pulak tidur dengan ayah dia. Tu pun puas pujuk. Entah pukul berapa la dia tidur. Aku pitam dulu. Huhu.. Lepas tengah malam husband bangun tutup aircond sebab Aqil sejuk. Selimut sampai tutup muka. Kesian. Kat rumah aku memang tak pasang aircond. So anak-anak memang tak biasa dengan sejuk aircond.

Bangun nak bersahur pukul 430. Masa husband nak keluar Aqil melompat sekali nak ikut. Aku tunggu tidurkan balik Damia sebab dia sibuk merengek-rengek. Agak-agak dia lena. Aku slow-slow turun bawah nak sahur sekali dengan shujin ngan Aqil. Segar je budak kecik tu walau pun tidur lewat. Huhuhu..

Sahur diorang sediakan nasi lemak, mi goreng dengan roti. Aku makan tiga-tiga. Husband cepat-cepat naik sebab takut tinggal Damia sorang-sorang kat atas. Aku pun cepat-cepat habiskan makanan. Tapi aku tau dah anak dara aku kalau tidur tu bukan sedar apa sangat. Sampai atas shujin kata Damia tak bangun lagi. Aqil pulak sibuk nak mandi air hot. Aii..kesian anak aku. Biasa mak bapak dia mandikan dengan air sejuk je. Nanti ibu suruh ayah install hot shower kat rumah ok. Hehehe..

Lepas subuh pakat tidur balik. Bangun, siap-siap mandikan anak-anak terus keluar. Kitorang pusing pegi ke Jengka semula. Selesaikan urusan serba sedikit. Bertolak balik ke Shah Alam pukul 3 petang. Anak-anak tertidur kepenatan di sepanjang perjalanan.

Walau pun, kurang berjaya tapi aku tak kisah sebab anak-anak happy boleh lompat-lompat atas katil kat hotel.

Lain kali ibu dengan ayah bawak lagi ok.

Nota kaki : Takde gambar sebab aku bukan pergi untuk leisure. Aku malas nak ambik gambar. Huhuhu..

Daa

8 comments:

Tanpa Nama berkata... [Reply]

oh temerloh....my hometown...
salam ramadha al mubarak wa karim...

Acapsuur: snap dan snap dan snap dan kongsi... ;)

Nasz berkata... [Reply]

tak pernah sampai sana lagi. Insya Allah suatu hari nanti.

MOHD NASER.com

Unknown berkata... [Reply]

asyraf,
happening gak temerloh..semalam pegi singgah cowboy..hahaha..

Unknown berkata... [Reply]

nasz,
pegi lah..ikan patin situ sedap katanya..walau pun saya bukan fan ikan sungai tapi not bad la ikan patin gulai tempoyak tu..huhu..

misya berkata... [Reply]

budak2 mmg suka air

Unknown berkata... [Reply]

air panas dia lagi suka...

Irfa berkata... [Reply]

makan ikan patin tak?kan temerloh glemer ngan ikan patin :-)

Unknown berkata... [Reply]

tak irfa..sampai temerloh dah pukul 11 lebih..check in hotel malas nak turun dah..sahur pun kat hotel je..maybe lain kali time tak puasa boleh la makan..

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com