Isnin

Countdown raya - tapi kukis raya dah abes

Assalamualaikum

Wah..pejam celik pejam celik. Tinggal seminggu je lagi puasa. Bak kata orang kampung aku, raya is just around the corner. Cewahh.. Hahaha.. Macam aku selalu dok kepoh kepoh. Raya tahun ni aku beraya kat kampung mak aku. Kat Johor. Sesiapa yang duduk dekat-dekat area Kulai tu meh la singgah rumah ya. Tapi kukis raya yang aku buat 2 bekas minggu lepas dah abis dah. Nama dah tak kukis raya dah. Kukis ramadhan :P

Mak ngan anak melahap tak ingat. Macam lah tak pernah jumpa kuih raya. Maklumlah, pes taim buat kuih raya katakan. Aqil mintak kek pulak semalam. Pukul 12 malam mintak kek. Shujin pandai-pandai janji dengan dia hari ni aku buat nanti. Sabo je lah. Malam nanti kalau rajin aku mengekek lagi. Jangan kompelin jadi kek apa nanti. Op kos aku buat kek kegemaran aku. Wahahahaa..

Gaya tidur nak tomoi orang. Kalau berani meh la

Teka siapa dalam kotak?
Aku memang dah takde mood nak kerja ni. Tapi minggu ni lah kerja paling menimbun pun. Haihh.. Spoil sungguh la. Semoga aku survive sampai hujung minggu ni. :P

Nota kaki : Baju raya aku tak beli lagi!

Daa

12 comments:

Unknown berkata... [Reply]

mengendap dalam kotak heheee

Zul fattah berkata... [Reply]

alalla.. comel je budak tu.. tido... letih kot.. puasa ke.?

liemaopurut a.k.a ana berkata... [Reply]

cute sangat tengok gelagat budak2 ni....

sama la kita....mood nak bekerja tu dah tak berapa nak ada....tapi kene kuatkan semangat sebab minggu ni la yang sibuk bangat....

Unknown berkata... [Reply]

@Bro ahmad haha..budak2 kan pantang jumpa kotak.. :P

Unknown berkata... [Reply]

@Zul Fattah hehe..bukan letih pose..letih main..masuk dalam keta..kena ekon terus pitam..hehe..

Unknown berkata... [Reply]

@liemaopurut kan kan..kadang2 bila diorg nak buat perangai nak marah pun tak sampai ati..huhu..

waaa..report da sampai ni..banyak lak tu..

syuxer berkata... [Reply]

apakah budak yang wat aksi bertomoi tuh kaki puasa gak..heheh..

wat kek besar2 kak..takut tak cukup plak hehe..kan dia suruh akak wat kek untuk second half plak,naya gamaknya hehe

hati2 balik kampung..kerja menimbun memang menspoilkan semangat nak beraya hehe..cepat2 la beli baju raya nanti melepas plak hehe

Norhisham Nordin berkata... [Reply]

beb, kulai kat mana..? aku nak minta kukis sket nih... aku kat bandar baru uda jek... jom laa beraya... kita gi collect sama2... huhu...

Unknown berkata... [Reply]

@Syuxer, haha..mana ada puasa syuk..bertuah la..asyik mintak susu je..tak dan tengah hari mintak nasik pulak..

budak2 ni mintaknya je lebih.. bila da siap nanti mak ayah dia yg pulun lebih..haha..

insya allah..syuk raya kelantan kan..bukan beli lambat dapat murah ek baju raya..hahaha..

Unknown berkata... [Reply]

@Norhisham Nordin,kulai kat felda dekat ngan bandar tenggara tu..kalau dari uda ko terus je gi bandar kulai tu..jalan nak masuk tol kulai..ada satu simpang sebelum tesco tu..ala..ko call la senang..hahaha.. tp sms dulu ah.. karang aku terkejut pulak.. 0126894317

tapi aku bgtau awal2 ni..kukis abis dah..hahaha..

missina berkata... [Reply]

macam2 gaya budk tido kan,,hehe,,betul2,,mood nak keje pun takde gk ni,,sy hr khamis ni dah cotiii,,,horeyyy!

Hanis MY berkata... [Reply]

alahai comel sungguh yang ala2 sujud dlm kotak tu hehe... selamat shopping baju raya...

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com