Jumaat

Rancanganku dihujung minggu..menjelang ramadan


Klik banner kalau nak join

Assalamualaikum

Memandangkan aku memang ada rancangan yang agak lain dari rutin biasa hujung minggu ni aku nak join segmen oleh Lulu yang cun ini.

Rancangan untuk hujung minggu ini.

Malam ni nak bersiap bertolak balik ke rumah mak aku kat Kulai sebelah kampung Mawi ler. Mawi tu classmate sepupu aku.tapi skang Mawi dah tak gleme kan. Hahaha..

Tapi macam biasa mesti kitorang tertido kat tah mana-mana nanti. Esok pagi nak melawat school mate husband aku. Petang esok pulak mak aku nak tengok kekdah masak dodol 5 minit dan jugak bihun goreng kukus. Kalau sempat boleh la aku tunjuk dengan mak cara nak buat serunding ikan yang pedas lemak tu (20 minit je).

Balik kali ni special sebab ayah dah tak sabar nak bagi cucu kesayangan dia yang kemaruk durian tu makan durian fresh dari ladang. Rambutan pun dah boleh ambik katanya. Banyak la ole-ole dari kampung kali ni. Untung orang duk kampung kan. Hehehe..

Lepas tu, of course aku akan dapat merasa sahur pertama dengan masakan dari air tangan mak. Macam-macam la aku order nanti. Aku dah ambik cuti untuk hari Isnin. So Isnin lepas sahur baru bertolak balik Shah Alam semula.

Tak lupa jugak aku nak mintak mak masakkan siap-siap lauk untuk berbuka hari pertama ni. Rindu masakan mak aku. Huhu.

Selamat menjalani ibadah puasa Cik Lulu

Nota kaki : Dok tengah pikir nak buat biskut raya apa ni.

Daa

6 comments:

Unknown berkata... [Reply]

segmen lulu..salam ramadhan yea

miss jambu berkata... [Reply]

Singgah sini tau
Datang dari segmen lulu.
Jom terjah rakan yang lain
SENARAI PESERTA SEGMEN LULU CALDINA

Ce'gu JAERA berkata... [Reply]

wah, saya pun nak belajar la buat serunding ikan yang pedas lemak 20 minit tu.. ehehehe... mesti nyummi kan.. (",)

salam singgah dari segmen cik Lulu... Salam ukhuwah moga ramadhan ini akan sentiasa membahagiakan kerohanian kita bersama..

http://gen2merah.blogspot.com/2011/07/segmen-rancangan-ku-di-hujung.html

Salam kunjung mengunjung
~Gen2Merah~

Kancil 8349 berkata... [Reply]

salam singgah dari segmen cik Lulu... Salam perkenalan daripada Kancil. Moga ramadhan ini akan sentiasa membahagiakan diri kita...

Kalau sudi singgahlah ke blog Kancil

Fatin Liyana berkata... [Reply]

datang terbang2 sini dari segmen cik lulu ^^,

moshapparel berkata... [Reply]

singgah sini dr segmen cik lulu
salam perkenalan..

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com