Ahad

Swimming class

Dialog di pagi hari Sabtu ;

Saya : Kita ada nak gi mana-mana ke hari ni..
Hubby : Pergi rumah kak long je la..
Saya : Itu je?
Hubby : A'a..awak ada nak gi memana ke..
Saya : tak ada la..tanya je..
Hubby : tayah kemas dulu..esok baru kita kemas..sebab janji ngan kak long pagi..
Saya : kul berapa nak pegi ni..
Hubby : ala..lepas makan kita pegi la..

Dalam pada tu..aku sempat jugak menyapu dengan basuh pinggan dalam sinki..hubby buat char kue tiao pagi tu..hehe..aku tatau rasa asli char kue tiao..tapi dia kata yg dia buat tu tak cukup sedap..padahal aku makan sedap je..

kat rumah kak long..sementara menyiapkan design name card yang kak long pesan tu..tiba-tiba kak long come out dengan satu idea..jom gi rumah kak chik..kita mandi pool.. "yeyyy.." sahutku dalam hati..memandangkan lately memang panas tahap gaban kat kota kemuning ni..hubby yang da berpeluh-peluh tu pun setuju..so kami pun pegi la ke rumah kak chik kat cheras.. tu pun setelah jam menunjukkan pukul 5 petang..

sampai-sampai je..semua pakat terjun kolam..aku pun excited la nak bawak aqil masuk kolam.. hehehe..tapi just for 15 min..aku ngan hubby bergilir-gilir ajar Aqil mengapungkan diri dengan kaedah paling selamat..tapi dia tak berapa mengenjoykan dirinya..so sebab hari pun da petang.. aku pun cepat2 mandikan dia..dan letak dalam stroller..sementara ibu ngan ayahnya sambung mandi..hahaha~

kitorang supposednya balik malam tu jugak..tapi dek disebabkan kepenatan..semua terpitam.. hehe..pagi sebelum bertolak balik..terjun kolam sekali lagi..yeyey~ tak lupa jugak Aqil...
tapi dia paut kat ibu dia kuat sangat...sebelum naik tu Aqil da lapar sangat2..since ada kami-kami je...aku pun susukan Aqil tepi pool..hehehe..tertido pulak si kecik tu..lepas berlatih berenang (perhatian..ibu Aqil bukan pandai berenang pun..baru belajar..hehe)

so kali ni..kami cuma dapat expose dia kat air..dia da pandai menendang2 dalam air.. tapi still kurang confident kalau dalam keadaan terlentang..ada ke nak meniarap..dia tak pandai tahan napas lagi..lepas tu duk tertelan air (dlm jumlah yang terkawal) ..hehe..kesian..takpe la hero..mana ada orang belajar berenang tak minum air kolam..

so petang tadi baru sampai rumah..sibuk mengemas apa yang patut..hero tertido keletihan.. baju tak siap sidai lagi..aiyarkkk..

5 comments:

~ As ~ berkata... [Reply]

kitorang pun dah lama tak gi swiming pool..sejak Azam lahir ni...

Unknown berkata... [Reply]

As,

kami pergi sesekali je..maklumla..tumpang swimming pool rumah orang..kalau rumah kita lain la..

Unknown berkata... [Reply]

Salam Rai

kakyong takut masuk kolan renang.. tak pandai berenang pun.. kalo p berkelah kat air terjun di Ulu Chepor, ayah n anak2 jer yg masuk air.. ibu dok jadi mandur jer... hehehhh

Emma berkata... [Reply]

cop2... u tinggal kat kota kemuning ke? i pun tinggal situ gak... kat flat depan restoran ibu tu... huhu

-mama emma-

Unknown berkata... [Reply]

Kak yong,
saya masuk kolam bahagian cetek je..tak pandai berenang jugak..baru2 nak belajar..da tua baru belajar..haha

Emma,
Saya duk kat pangsapuri randa..yang dekat ngan petronas kota kemuning dua tu..

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com