Ahad

Labu labi

Saya amat berbangga dengan suami saya..Walaupun dia tak berapa pandai nak mengemas..tapi dia rajin menolong saya memasak.. Hari ni..dia bukan tolong saya masak..tapi memang dia yang masak.. haha..tu gambar ayam goreng rempah yang dia masak..tak ikut mana-mana resepi pun..dia tambah rempah sesedap rasa..hehe.. sedap di makan bersama lemon..

Pada hari hari bekerja pun dia banyak menolong saya memasak.. terutamanya di hari saya berpuasa..bertuahnya saya bersuami kan dia..walau pun saya banyak kekurangan..dan sangat degil orangnya..hehe..

Selain dari tu..suami saya rajin menjaga Aqil..Sejak dari saya dalam pantang lagi..dia banyak menolong saya menjaga anak kami..Dari mendodoikan tidur si anak..sampai la membasuh berak nya..saya berterima kasih dengan ibu mertua saya sebab mendidik suami saya menjadi seorang yang rajin menolong di dapur..

notes : Tapi dia sukaaaa sangat sayur kobis..jemu dibuatnya..hehehe.

5 comments:

Ilyana berkata... [Reply]

Wah.. untungya Rai.. Hubby pandai masak n rajin menolong.

Hubby saya pun byk tolong, kalo tak rasanya dah kena postpartum depression kot. hehehe..

~ As ~ berkata... [Reply]

sapa tak sayang bini ye tak?? ehehehe

Unknown berkata... [Reply]

salam Rai

suami kakyong dia cuma pandai masak yg goreng2 jer.. nasi/mee/keateow/maggi goreng..

best kan kalo suami yg ringan tangan mbantu isteri di rumah, tak kira lah jaga anak, tlg buat kerja rumah sama2.. kurang2 kita rasa dihargai..

Unknown berkata... [Reply]

Pinky,
haha..biasa la..lelaki zaman sekarang da tak macam suami zaman ayah2 kita..ayah saya pandai masak..tapi kurang sikit membantu..sebab ibu saya suri rumah kot..

As,
siap la kalau berani kata tak sayang ek..

Salam kak yong,
ala..goreng2 aci la tu kak..dari tak pandai lansung..at least kalau kita tak sihat ke.. dalam keuzuran..ada jugak dia masak..

Ilyana berkata... [Reply]

rai,

saya fulltime housewife gak. tp hubby byk tolong sbb maybe anak 1st ni mmg kelam kabut sket nak uruskan semua skali. hehe..

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com