Rabu

Breastfeeding

Aku decide nak bagi anak2 aku sepenuh kebaikan susu ibu waktu aku pregnant lagi. Tak ada siapa encourage aku nak bf anak aku sebenanya..Kebetulannya kakak ipar aku bf anak sedara aku Dalila walaupun dia kerja. Dalila tu cute sangat. Lepas tu time aku takde keja kat opis aku pun search2 pasal breastfeeding. Terjumpa satu website yg pro-susu ibu..Dari situ la yg aku sungguh2 berhasrat nak bf kan anak2 aku.

Awalnya hubby pun tak ada la encourage sangat2..tapi aku ni kan banyak cakap..Hari hari waktu hubby ambik dari tempat kerja aku cerita kebaikan susu ibu. So lama2 hubby pun bagi sokongan. Lepas balik dari pantang kat Johor kitorg pegi beli pump avent isis. Yey~ One step ahead. Oh ye..waktu kat Johor semua org duk marahkan aku sebab tak ajar Aqil minum susu through bottle lagi. Takut nanti Aqil tanak botol. So, lepas beli pam tu aku pam untuk buat stock dengan bottle training kan Aqil. At first discourage jugak la sebab pam dapat sikit + Aqil kuat minum..susah nak cari masa utk pam. Ibu dia liat nak bangun pukul 3-4 pagi nak mengepam..hehe

Apa pun berjaya jugak aku kumpul ebm separuh fridge sebelum start keja..Untuk bottle training pulak. Hubby tolong bagi Aqil susu guna botol Avent yg datang sekali ngan pam. Melalak macam kena pukul anak ibu..tapi hisap jugak sikit2..Lepas tu jumpa First year punya botol. Aqil minum jugak ngan botol. Yatta~

0 comments:

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com