Sabtu

Pantang

Waktu pregnant bersemangat sungguh aku nak berpantang..berurut la, bengkung etc etc..tapi setelah unexpectedly bersalin awal..caeser lak tu..no pantang2 for me..makan pun hari2 lauk ikan goreng..ikan bakar..ikan goreng..aiyah..sedih woo..hubby risau gila waktu tu..ye la dah la bulan pose..org lain semua makan bukak pose sedap2..aku makan nasik kosong ngan ikan goreng je..so tiap2 petang dia belikan aku kuih2 yg takde telur yg org berpantang boleh makan. tQ hubby..walau pun aku bukan kisah sangat..ye la..duk rumah orang..orang bagi makan da cukup baik..hehe..

tapi da waktu raya kat kelantan aku sedih sangat sbb org lain makan nasik daging..da lah jauh dari kampung..aku makan ikan kering bakar je..aku cakap ngan hubby...aku da la kalau luka lambat baik..takde makan sayur..hari2 makan ikan kering je..mcm mana nak cepat baik..Lepas tu hubby suapkan aku makan nasi daging. Haha..tq sekali lagi..nasib baik tak apa2..

Seminggu lepas raya kitorg balik Johor pulak atas permintaan aku ngan ibu..Balik Johor dapat la aku demand makan sedap2 sikit..ye la mak sendiri..mintak je..tayah segan2..bising org tua tu sebab aku tak pantang sangat..bab2 mandi air sejuk..tak pakai stokin..nak buat mcm mana.. anak dia degil..

0 comments:

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com