Selasa

My little girl dah besar

Assalamualaikum

Atiqah Damia.. Satu satunya cucu perempuan my MIL. Kesayangan Mak Longnya yang suka panggil Damia "bunga". Walau pun sedikit ganas, sangat girlish berbanding aku. Hahaha..
Gambar hari sabtu aritu. Nak keluar pegi kenduri kahwin. Request nak pakai tudung dengan letak gincu. Hehehe.
Gaya bergambar tangan cekak pinggang. Sampai rumah kenduri tudung dah ke mana mana. Hehehe.. Takpe lah. Permulaan yang baik. Dia yang request nak pakai macam ibu. 

Aku ajak diorang tolong sikit sikit kerja di rumah. Mop lantai aku tak guna mop. Aku guna kain dan lap. So aku bagi kain sorang satu. Ajak diorang lumba lap lantai supaya bunyinya lebih menyeronokkan. Hehehe. Lepas makan, aku suruh diorang letak pinggan masing masing dalam sink. Alhamdulillah, Damia volunteer nak cuci sendiri pinggannya. Walau pun tak cuci sangat, tapi aku sangat bangga sebab dia mula nak tolong aku buat kerja rumah. Sidai towel pun, aku start ajar diorang letak towel kat penyidai. Aku tak suruh sidai. Aku cuma suruh letak je. Nanti aku sidaikan. Tengok tengok, masing masing gigih belajar nak sidai towel. 
Dengan beg beroda hadiah dari kad kredit Citibank ibu. Hihi..
Gambar bonus Aisy Thaqif posing dengan Aqil Mubarak pukul 12:30 malam. Dah tidur, dia terjaga sebab abang main game bunyi kuat. Lepas tu gelak gelak. Ingat lawak la tu. Ibu dia dah la ngantuk. Hahaha..

Daa

13 comments:

Unknown berkata... [Reply]

hehehehe... Damia tiru ibu tu :)Nak pakai liptik jgk

faraherda.razalan berkata... [Reply]

Arghhh! Ni yg bt teringin benor nak anak gegerl ni. Heheheheh!

PCL berkata... [Reply]

yeah kecik2 jgn dimanja sangat ..belajar apa yg termampu / ikuti contoh terbaik dari kita, ibubapa.

Qhaifa Nur berkata... [Reply]

comel...selalu kena buli tak sayang...buli sayang kan Damia..

Aziela berkata... [Reply]

Bila anak dah pandai nak membantu kerja rumah, kita rasa sangat gembira dan pilu serentak kan.

nita berkata... [Reply]

Tak sangkakan.. anak2 dah membesar, dah pandai bergaya dan buat kerja rumah.. hati ibu mana tak seonok kan.. ^_^

aizamia3 berkata... [Reply]

nampak dia besar sikit kat dalam gambar ni.. jumpa hari tu kecik je... ;)

JunAina berkata... [Reply]

Pelan2 didik ye Rai...

Mulan berkata... [Reply]

lamanya tak jumpa semua...

HeNRieTTa JoSe berkata... [Reply]

Bunga? sweet nama tu.....rajinnye anak anak akak...pndai akak didik.....alaa dak tomei sorg tu...bleh plak mangun tengah malam....

Adriannasyaz berkata... [Reply]

Semua pakat pandai berposing ni...hehehe

Rai...nanti sya nak uplod gmbr kek bebyk lgi..hahahaha (gelak jahatmai jadi jiran mai..tiap2 minggu rai dpt mkn kek..ngee..hehe

Unknown berkata... [Reply]

hehe..anak pompuan selalunya akan volunteer nak tolong buat keje umah walaupon tak disuruh..macam aleesya jugak..aritu basuh pinggan sampai jatuh kerusi..sinki tinggi so kena naik atas kerusi..silap cemane ntah boleh jatuh..sian dia..dah pesan tayah basuh sume..dia basuh sume jugak..pastu nangis..haha..

MAY berkata... [Reply]

jarang tengok akk enterframe muke sendiri ni..hehe

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com