Isnin

Radar dome? Ya kah?

Assalamualaikum..

Errmmm.. susah sikit nak terangkan kali ni sebab aku sendiri makin kurang faham ciptaan anak aku sekarang. Tak tau idea dia pergi ke mana. Cuba korang tengok..

Pada asas, aku rasa ini ialah satellite receiver. Tapi pada masa yang sama, macam ada transmiter. Ada dua barrels cannon, seciput navigation dan aku tatau apa fungsi rekaan sebelah kiri minifig tuh..

Sekarang ni, memang kebanyakkannya begini lah rekaan anak sulung aku. Terlalu abstract. Aku pun susah nak faham. Dia cuba buat sesuatu yang compressed, atau compilation of beberapa benda tanpa asas dari setiap objek. Anyway, itulah pemikiran bebudak tak? Or at least itu yang aku rasa.

Anak-anak korang ada end-up dengan binaan (tak semestinya lego) yang macam ni tak? 
Cuba kongsi..

::: Dicatatkan oleh Goshujin-sama :::

8 comments:

Kakzakie Purvit berkata... [Reply]

Semakin pandai anak-anak Rai membina dan mencipta semua ini..

Unknown berkata... [Reply]

Ada...tak sempat ambik gamba...baru buat dah ada org leraikan...haha

PetakBunga berkata... [Reply]

tolong crkan mh370..

cahayahidupku.blogspot.my berkata... [Reply]

Pintar anak Rai dalam mereka cipta ye..

Dr K berkata... [Reply]

sempena nak raya ni, cuba buat mainan Lego berkonsepkan hari raya..buat meriam buluh ke...lemang ke...haha

uncle gedek berkata... [Reply]

Biarkan je budak2 explore... biar diorang kreatif

MAY berkata... [Reply]

wah2..tingginye imaginasi

Tanpa Nama berkata... [Reply]

Ucap Salam Aidilfitri , mohon salah silap dimaafi,
Terkadang kita bicara dan menitip kata, Yang terkadang mengguris rasa, Walau menyepi seketika, Ingatan itu tetap ada. Terima kasih terus menyokong KA , Selamat hari raya, maaf zahir & batin dari KA sekeluarga

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com