Rabu

Hidangan menjadi lebih menarik dengan POP CHEF

Assalamualaikum

Selalu dengar mak bapak merungut anak tak nak makan. Atau tak suka makan sayur dengan buah buah. Salah satu tips yang selalu dikongsikan untuk mengatasinya adalah membuatkan makanan tu lebih menarik rupanya..

So, keluar lah idea kreatif untuk merupabentukkan buah dan makanan dengan pelbagai cara. Kalau chef tere la nak guna pisau buat bentuk bagai kan. Tapi kalau cam kita ni yang macam mana..? Nak buat bukan tak bulih... Tapi ambik masa lah.. Hehehe..

Baru baru ni aku diperkenalkan dengan benda ni...
Untuk ibu ibu berkreatif di dapur demi anak anak.. Ini pernah keluar tv katanya.. Sumpah aku tak tau. Aku tau pun sebab aku nak share kat adik aku yang buat bisnes candy buffet. Aku rasa sure menarik kalau dia guna pop chef ni buat buah buah yang cucuk kat lidi tu.. Rupanya ramai berkenan.. So terbisnes lah pulak.. Hahaha..
Menarik kan.. Boleh lah guna untuk umpan anak anak makan buah dah sayur sayuran lepas ni...

Raya nak dekat dah.. Boleh jugak gunakan untuk acuan biskut raya.. Hihihi..

Buat hiasan fondant.. Ada 6 jenis reka bentuk boleh buat.. Bintang, bulat, heart, butterfly, matahari dengan bunga... Bebudak ni suka la masa nak terap biskut tu.. Mula mula.. Lepas dah banyak banyak diorang lari pulak.. Hahaha..

So siapa yang berkenan dan berminat dengan Pop Chef ni boleh la order ngan aku. 


Cuma RM20.00 (postage included)

Nak datang pick up kat area seksyen 31 pun boleh.. Just email aku kesoma.rai@gmail.com

Jom jom.. Lepas ni sure senang nak bagi anak-anak makan. Hehehe..

Daa

14 comments:

Mar Mansor berkata... [Reply]

penah baca kat fesbuk ke kat mana ek pasal nih..adoi rajinye lahai..tp demi anak kan..

Irfa berkata... [Reply]

simpan aku satu tau

Cik Rose berkata... [Reply]

menarik ni. boleh tarik minat anak2 kan :)

Aziela berkata... [Reply]

Mak yang tak bela anak sendiri macam akak nie, hanya boleh pandang jer lah Rai...sob..sob...

Unknown berkata... [Reply]

Zai...hadiah kt aku satu!! Haha..

Tie HT berkata... [Reply]

lawo jugak yer buat cucuk2 tembikai :)

Dr K berkata... [Reply]

hahahaha..good idea!! Buat acuan kuih raya! Saya nak buat tart nenas bintang! hahahaha

sitiezahim berkata... [Reply]

Wah menarik

HeNRieTTa JoSe berkata... [Reply]

Wah...menariknye...

QasehnyaRania berkata... [Reply]

mcm mcm kn cara nk trik minat anak makan.menarik juga ni :)

remygentry berkata... [Reply]

salam,, saya ada komen di post apa yang anda tahu tentang hepatitis b.. harap dpt bantu sy.. tq :)

Mimie berkata... [Reply]

Memang kreatif la...boleh beli nih

lieyalatif berkata... [Reply]

menarik ni rai...excited budak2 ni nak makan tgk hidangan meriah bentuk mcm2 ade ni heheheeh

cik imm berkata... [Reply]

comeii..tp mak x berape rajin hahaha..share entry ni kt fb ekk kak rai..sbb kawan2 imm ramai jugak jenis anak payah makan..huhu

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com