Sabtu

Adik nak order apa?

Assalamualaikum

Di tepi tasik di MARDI masa EH EH Megabazaar di Serdang minggu lalu.

Kami melepak di situ menunggu orang datang nak ambil barang Takoyaki yang dipesan.. Diorang boring takde benda nak dibuat. Aqil ambil pen dan kertas, pura pura ambil pesanan untuk makan. Hehehe..

Kereta remote control LEGO hadiah birthday Aqil. Aisy tak pandai control lagi. So dia pegang remote dan buat bunyi enjin di mulut. Wuuu.. Comel sangat.. Rasa macam nak gigit je. Hehehe..

Aisy dah pandai sebut Ayah dengan agak jelas, Abang sebutannya panjang. Kakak ada bunyi sikit. Aisy ada hilang "s" kadang kadang. Tapi bila sebut ibu bunyinya macam moo dan buuu saja. Grrr... Aisy mungkin lambat sikit menyebut perkataan pertama berbanding Damia dan Aqil. Tapi satu perkara yang tak pernah fail untuk menakjubkan aku pasal Aisy adalah dia sangat faham apa yang kita cakap. Dan dia juga sangat tahu apa yang dia nakkan dan pandai nak sampaikan kemahuan dia pada kita. Dalam masa yang sama aku risau gak di masa depan nanti. Hahaha.. Apa pun.. Dia tetap budak kecik comel yang sangat pandai ambil hati ibu. Sangat meruntun jiwa bila tengok budak kecik itu terkedek kedek ambil kain untuk lap air yang tumpah. Atau kutip nasi yang bertaburan bila makan.

Bulan puasa ni be nice to ibu okay. Nanti ibu bagi upah anak-anak tolong cuci cuci dan kemas kemas rumah except for kemas toys sendiri.. Hihi..

Daa

6 comments:

cahayahidupku.blogspot.my berkata... [Reply]

Bagus Rai didik anak Sedari kecil tolong menolong..

Selamat berpuasa buat rai Dan keluarga ;-)

Tie HT berkata... [Reply]

Salam ramadhan ea
seronok kan layan keletah anak-anak :)

ayunidati berkata... [Reply]

Hihihi... da pandai ye... anak saya pun sama... melayan je die ambik order. Huhjh


PetakBunga berkata... [Reply]

untung kau Rai.. muda lg ank dh cerdik.. aku yg tua buln dr kau ni ank kecil lg..

ni pun dh pening..bila ank nk besar ni..

Pondok Usang berkata... [Reply]

merekasgt comey... salam Ramadhan..

QasehnyaRania berkata... [Reply]

alolo kemain ambik order ye.
sweet je..

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com