Jumaat

Sindrom

Assalamualaikum

Setiap pregnancy kan berbeza. Walau pun ada sikit sikit sama. Tapi still terasa perbezaannya. Yang mana, setiap kali pun aku terasa cabarannya.

Kali ni tak berapa teruk morning sickness. Bukan tak ada. Tapi compare dengan team mate yang apa pun tak boleh nak makan. Aku consider diri aku agak bertuah. Sebab despite of aku malas masak dan tak suka bau benda goreng goreng kat rumah. Selera aku banyak pada makanan kedai. Kesian shujin dengan anak-anak. Asyik kena makan luar je. 

Pagi takde muntah sangat. Cuma petang petang dan bila masuk bilik air. Kelako kan.

Dari segi makanan pulak. Aku suka makan sayur dengan buah buah banyak. Kalau nyopping tu mula la rambang mata nak ambik buah banyak banyak.

Kali ni, aku makan supplement multivitamin double X, iron folic dengan kalsium. Bila stress atau kurang sihat aku makan B complex dengan Vitamin C. Dari segi tenaga, aku ok je nak membuat kerja kerja rumah. Tapi bila mai stress tu yang aku malas nak buat apa pun. 

Contoh.. Malas nak update blog. So, hari ni walau pun aku tatau nak tulis apa. Aku paksa gak tulis. Tu yang jadi entry merapu. Korang redho je lah..

Esok Sabtu.. Yey~~

Daa

17 comments:

MAY berkata... [Reply]

takpe2..boleh je entry gini..sy suke.haha...jelesnye org tu dah ngandong g.haha....

Unknown berkata... [Reply]

@MAY, jom jom..hahaha..

Irfa berkata... [Reply]

emm aku rasa sindrom lain nih

Kakzakie Purvit berkata... [Reply]

Apa yg penting sihat Rai. Kalau tak sihat itu yg takut. SIkit-sikit muntah tu biasalah. Kakak dulu pun suka makan banyak sayur dan buah aje. Tapi yg masam kakak tak suka.

Entah-entah baby perempuan kot tengok macam sikit sama dgn kakak aje..

Eye_nee berkata... [Reply]

Bagus tu Rai..hang buleh mkn sayur dgn buah2an..akk dulu2 mengandung yg 3 org tu sama jer kekdahnya...3 bulan tak boleh bau goreng2..pagi2 pas gosok gigi..abih terkeluar segala isi perut..lepas 3 bulan..amik ko...makan tak hengat dunia...

Aziela berkata... [Reply]

Sama...sama. Akak pun dulu suka buah dan sayur. Lagi satu, tempe goreng berempah tu. Tetiap hari nak kena beli kat kantin sampai 4-5 keping sebagai snek.

Mar Mansor berkata... [Reply]

semoga Allah bagi kesihatan yang baik buat Rai & baby dalam perut..
dulu saya tak suka bau span basuh pinggan..apsal ntah..kih3

Ujie Othman berkata... [Reply]

Alhamdulillah..takde alahan teruk. moga rai terus sihat. :)

Sheila Salim berkata... [Reply]

Assalamualaikum kak rai, bestnya. hehe takpelah. 9 bulan je kak rai... tahan ye. hihi singgah menabung ford sini. esok sabtu yeayyy! tidur dengkur sampai tengahari boleh? T________T"

babYpose berkata... [Reply]

Alhamdulillah Rai, bestkan nak dapat baby, bagus Rai ambik vitamin tu, inshaAllah smooth pregnancy,

t.a.t.a berkata... [Reply]

Aku nak la jugak try sindrom org pregnant ni. Hehe.

Tanpa Nama berkata... [Reply]

tahniah yer... apapun jaga kesihatan diri & baby yer !

QasehnyaRania berkata... [Reply]

wah.. tahniah akak :)
jaga diri ...

Syazana Zainn berkata... [Reply]

tahniah sis :)

semoga kandungan dan akak sihat :)

p.s: 1st time blogwalking sini hiks

asyifamustaffa berkata... [Reply]

Rai...tahniah!
See...! Lama x bw.. kamu preggy pun sbb terbaca entry ni mlm2 gini...

sarah berkata... [Reply]

anak ke berapa?ha sy ngandung anak ke dua tak alah langsung..

Siti Munirah berkata... [Reply]

time preggy ni, macam2 yang pelik akan timbul kan, tapi takpelah, itu yang akan jadi kenangan manis utk kite cerita kat anak2 di kemudian hari. :)

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com