Isnin

Koleksi LEGO Speedorz

Assalamualaikum,

Bagi pengumpul LEGO, ramai yang beli set. Kami biasanya beli parts. Sebab? Kami beli untuk anak. Kat mana ada parts murah, kami borong. Bila parts dah banyak, ikut suka diorang laa nak bina apa, guna imaginasi sendiri. Kalau nak buat ikut manual, download dari lego.com terus. Still, ada satu jenis benda dari LEGO yang aku kumpul, ni haa..

 ...Speedorz dari siri LEGO : The Legends Of Chima! Sejak hari pertama Lego release animasi Chima ni, Aqil dah "nak, nak, nak" benda alah ni. Disebabkan parts lego dah banyak kat rumah, aku fikir rugi kalau aku beli set dia yang berharga RM70 yang mana mengandungi satu speedorz, satu minifig dan beberapa elemen untuk buatkan cabaran atau game-nya. Jadi aku beli core material je, speedorz. Download plan mainannya dari website lego, terus cuba layan. Bila main dengan anak isteri, rasa cam best pulak benda nih. Mula-mula beli 4 bijik je. Rupa pun sama je semua. Kemudian sesambil order parts lain tu, aku order laa speedorz ni sikit-sikit. Lama kelamaan jadi laa banyak. Bila tengok balik, "ecceh, terkumpul pulak" ooppss.. Kalau tak silap aku, ada 6-8 jenis lagi untuk cukupkan semuanya. Hehehehehe.. stem pun aku tak pernah kumpul. 

Ini rip cord untuk speedorz. Guna benda ni untuk gerakkan speedorz tu. Cara pasang dan bahan-bahannya ada kat bawah.


Speedorz ni tak guna banyak benda. Cover dia, base dia, rip cord dan dua batang pin dengan geseran. Pemasangan pun mudah je. Bila dah siap, boleh laa kita main dia. 

Simple kan? Bila cuma speedorz, benda ni nampak macam takde apa. Tapi bila kenakan dengan game dia, wuuiii.. mencabar laa. Sama macam anak lelaki orang lain, anak aku pun nakkan HotWheels. Tapi aku tak pernah sekali pun belikan. Simply because aku rasa speedorz is a better investment. Terpulang..

Happy building..
::: Dicatatkan oleh goshujin-sama :::

10 comments:

Deq's Qienz berkata... [Reply]

wahh kiutnya..

MAY berkata... [Reply]

sesungguhnye sy langsung tak memahami cara permainan lego ni..erkh...

HeNRieTTa JoSe berkata... [Reply]

Menariknya....siap bleh letak minifig...

emarieys berkata... [Reply]

siap ada banyak koleksi lagi.

babYpose berkata... [Reply]

good idea gak beli parts, bergantung pada kretiviti.

Aziela berkata... [Reply]

Err....encik.. Akak tak pandai langsung2 la benda paang2 macam ni. Gagal sangat2. Tapi seronok tengok yang dah siap..hehehehhee. Pemalas otak akak ni kan...

Mar Mansor berkata... [Reply]

nampak kiut..memula terkebil jugak..pebanda ni? hehe

Kakzakie Purvit berkata... [Reply]

Hanya jauhari yg mengenal maknikam. Kakak sebab tak tahu hal lego tak dpt nak menikmati permainannya Rai..

QasehnyaRania berkata... [Reply]

syoknya.
teringin juga la nak perkenalkan kepada anak anak nanti.in shaa Allah

doakan utk saya ye kak rai & bro shujin.. hihi
smga dipermudahkan segalanya utk timang anak sendiri nanti..amaiin

Unknown berkata... [Reply]

@QasehnyaRania
Amin...

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com