Selasa

The bright red and delicious red velvet cup cakes

Assalamualaikum

Aktiviti makan makan tak habis habis dari semalam kan. Hahahaha.. Yang ni aku tak buat. Aku order dari Yana Sister's Cakery. Harganya? 6 ketul cuma RM12. Siap dapat diskon RM2. Duit raya haji anak anak katanya. Hehe.. Sangat murah hati Yana ni tau..
Cream toppingnya messy sebab Damia terdudukkan..
oh tapi jangan risau.. dalam packaging.. buat direct.. hehehe
Serius lembut gebu gila
Aku memang tak pernah makan red velvet yang dijual kat kedai.. Aritu buat main ikut je resepi. Hahaha.. So kali ni aku beli kat Yana sebab nak tau rasa dan tekstur sebenar red velvet cake ni. Serius memang sedap gila. Berbanding kek yang aku buat untuk birthday Aqil aritu, kek ni lebih lembut dan gebu. Dari segi rasa dah ada sipi sipi dah yang aku buat tu. Hahaha..

So I learned a lot just from tasting a cake kan. Tapi Yana memang tak lokek ilmu okay. Dia share banyak tips membaking. Kalau nak tengok cake yang di deco dan jugak tips membaking, boleh Like page Sister's Cakery di FB. Blog pun ada. Kalau ada yang berminat nak dapat kek PERCUMA. Boleh join lagi Giveaway diorang. Ada penghantaran sampai ke Utara tauu..

Selamat mencuba.

Daa

18 comments:

Kakzakie Purvit berkata... [Reply]

Macam manalah Damia boleh terduduk kat kek tu:)

lieyalatif berkata... [Reply]

tegelak lieya tang damia terdudukkan tu hehehehe...seb baik tak penyek kek2 tu heheheeh...

nampak moistnyeeee....

Munn Jaafar berkata... [Reply]

itulah..nk tny jugak camana damia bleh tduduk atas kek..sib baik atas kotak kek..kalo takkkkk

Qhaifa Nur berkata... [Reply]

nasib baik bole makan lagi Rai...

Ilyana berkata... [Reply]

Nak nangis baca blog ni. Seriyes. Terharu dah ni. Huhuu.. next order sila claim 10% diskaun sbb rajin promot saya.. hihi.. tp rasa xmo amek order. Nk suh buat sndrik je. Hahaha

Kamsiah yusoff berkata... [Reply]

haha..habis kemek topping kek..nasib baik kek tak hancusss terus...

wahida berkata... [Reply]

Allah!! hancur diet aku lepas tgk blog ko neh...grrrr!!

JunAina berkata... [Reply]

Lah cam ner tetiba boleh terduduk pulakkkk...alhai nasib baik masih boleh makan...

Mula2 nengok terkejut gak apahal kek jadi cam gitu...

Tanpa Nama berkata... [Reply]

walla nampak sedap sgt tu Rai

Ati Masrif berkata... [Reply]

Assalamualaikum,

memang menarik sangatlah tu
kak ati pun pernah beli..mmg sedap

nanti nak add dia :)

Irfa berkata... [Reply]

adik ipar aku pandai buat kek ni
dia belajar ngan chef apa nama tah
kalau dia buat..bleh makan banyak2
aku nak buat lambat sikit lah

maszull berkata... [Reply]

assalamualaikum rai...sedapnya kek red velvet tu...:)

Acik Erna berkata... [Reply]

nak kena tengok jugak ni Rai..sebab ada penghantaran tu

Unknown berkata... [Reply]

diaorang ada buat ga ke sekarang,,macam nak join je..teringin nak rasa jugak..gehehe

Unknown berkata... [Reply]

bila denga kek red velvet aku mmg sgt sensitif sbb aku pernah makan sekali kat kenduri adik aku kat johor..akak ipar dia ade buat kek red velvet ni la..aku makan2 jer rasa susu..oohh..tidak!! aku kan tak minum susu..sejak aritu terus tak lalu makan kalau org offer red velvet..haha..

toppingnya sgt terasa susu..erkk..

Cik Rose berkata... [Reply]

Red velvet.Ros memang tak pernah rasa kek ni. Agak ketinggalan sikit...

aizamia3 berkata... [Reply]

walaupun terdudukkan kek tu tapi masih nampak lagi rupa kek tu.. ;)

duniaanita74.blogspot.com berkata... [Reply]

murah juga...sedapnya..nak sikit...

Semua tulisan dan gambar dalam Ourkizuna adalah hak milik peribadi hasil nukilan pemilik blog melainkan diterangkan sebaliknya. Sila hormati hak orang lain sebagaimana orang lain menghormati hak anda.

Feel free to copy, but please do it with responsible. Sebarang maklumbalas atau pertanyaan, boleh tujukan kepada kesoma.rai@gmail.com